تنگه هرایرز شیراز، نقطه ای شگرف و جذاب و دیدنی که برای عاشقان طبیعت گردی، بهشتی پنهان محسوب می شود. این بهشت پنهان به قدری زیبا است که وقتی از نزدیک مشاهده می کنید، سبزی درختان سر به فلک کشیده چشمان شما را نوازش می دهد و صدای آب که بر روی صخره های سرد و سنگی می خورد بسیار شنیدنی است.

باغ هفت تنان شیراز یا موزه سنگ؟

تنگه هرایرز شیراز، تفرجگاهی فوق العاده زیبا است که با دره ای سر سبز و یک آبشار پرآب، تبدیل به یکی از جاذبه های طبیعی شهر شیراز شده است. پرشین هتل به گردشگران تور شیراز و میهمانانی که در هتل بزرگ شیراز اقامت دارند پیشنهاد می دهد حتما از این تنگه زیبا و دیدنی بازدید نمایند. آب و هوای کوهستانی و ناب این منطقه، ریه های شما را سرشار از هوای پاک می کند و روح شما را جلا می دهد. نا گفته نماند هتل بزرگ شیراز، برترین هتل شیراز است.

معرفی مکان های تفریحی و گردشگری شیراز

تنگه هرایرز شیراز در روستایی به نام هرایرز قرار دارد که در پانزده کیلومتری جنوب شرقی شهر نور آباد قرار گرفته است. شهر نورآباد از بخش های شهرستان ممسنی شیراز است که برای بازدید از این روستای زیبا و فوق العاده سحر انگیز باید از نور آباد ممسنی گذر کنید. طبق گفته مورخان و باستان شناسان، قدمت این روستای جذاب شیراز به هزاران سال پیش بر می گردد.

تنگه هرایرز شیراز، نقطه ای شگرف و جذاب و دیدنی که برای عاشقان طبیعت گردی
تنگه هرایرز شیراز، نقطه ای شگرف برای عاشقان طبیعت گردی

درختان موجود در تنگه هرایرز از چه گونه ای هستند؟

روستای هرایرز نور آباد ممسنی که این تنگه زیبا را درون خود قرار داده است از گونه های درختی متنوعی برخوردار است. بلوط، بنه، بادام و ... از جمله درخت ها و گونه های گیاهی موجود در روستا و تنگه هرایرز است که جلوه ای مخملی و زیبا به تنگه و روستای هرایرز تاریخی داده است.

دریاچه مهارلو شیراز چرا صورتی است؟

روستای هرایرز به دلیل زلزله های فراوان تخریب شده و تنها مخروبه ای از آن مانده است که البته قبرستان موجود در این روستا نشان می دهد هزار سال پیش این روستا فعال بوده است. سنگ قبرهای قبرستان هرایرز با تاریخی که حک شده اند نشان می دهد این قبر ها مربوط به قرن اول و دوم ه – ق می باشند که گواه بر تاریخ این روستای 1000 ساله زیبا است.

باغ جنت شیراز، بهشت شهر نرگس ها

درخت ها تنگه هرایرز دارای جلوه ای مخملی
درخت ها تنگه هرایرز شیراز دارای جلوه ای مخملی

فاصله شیراز تا روستای هرایرز چقدر است؟

فاصله شیراز تا روستای هرایرز تقریبا 2 ساعت است که با توجه به دیدن این مکان تفریحی شیراز زمان زیادی نیست. لازم به ذکر است نه تنها می توانید از روستای هرایرز دیدن کنید بلکه می توانید از دیدنی های شهر نورآباد و ممسنی شیراز هم بهره مند شوید. مسیر هرایرز بسیار جذاب است که از تماشا کردن این مسیر زیبا سیر نخواهید شد.

باغ ارم شیراز، معروف به باغ گیاه شناسی

تنگه هرایرز
تنگه هرایرز شیراز

روستای هرایرز روی نقشه کجا است؟

روستای هرایرز روی نقشه به شما کمک می کند تا ساده ترین راه برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا را پیدا کنید که البته با وجود گوگل مپ و گوگل ارس این امر بسیار راحت شده است. به هر حال برای راحتی شما عزیزان تصاویر روستای هرایرز و موقعیت مکانی روستای هرایرز روی نقشه را در این مطلب گنجانده ایم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی خود را در این مکان تصور کنید. از دیگر نکته های مهم درباره این مکان تفریحی شیراز وجود امامزاده علی (ع) است که در کنار قبرستان روستای هرایرز قرار دارد و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای هیئت های مذهبی شیراز است.

بیشتر بخوانید :
منابع :