بدون شک نام سرزمین موج های آبی مشهد زیاد به گوشتان خورده است؛ زیرا این مجموعه تفریحی یکی از مراکز گردشگری جذاب در شهر مشهد به حساب می‌آید که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما نیز به تفریحات آبی علاقه دارید و می‌خواهید یک روز مهیج را تجربه کنید، بهتر است برای خرید بلیط این مجموعه آبی سریع‌تر دست به کار شوید. البته قبل از اینکه این مجموعه را به عنوان یک برنامه تفریحی روزانه در نظر بگیرید، بهتر است با ویژگی‌ها، موقعیت مکانی و شرایط آن نیز آشنا شوید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید به این مجموعه آبی در شهر مشهد دسترسی پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

سرزمین موج های آبی مشهد کجاست؟

با وجود اینکه در شهر مشهد پارک‌های آبی زیادی وجود دارد، اما بیشتر مسافرانی که با تور مشهد راهی شده اند سرزمین موج های آبی مشهد را به عنوان بهترین و جذاب‌ترین مجموعه تفریحی آبی در نظر دارند. مساحت این مجموعه آبی بسیار بزرگ است و تفریحات متنوعی در آن وجود دارند که برای انواع سنین مناسب خواهند بود.

این مجموعه به قدری برای تفریح و بازی لذت‌بخش است که مسافران زیادی برای بازدید از سرزمین موج های آبی به شهر مشهد سفر می‌کنند. می‌توان گفت موج‌های آبی یکی از مجهزترین پارک‌های آبی ایران به حساب می‌آید که برای تمام سنین جذاب است. با خرید بلیط موج‌های آبی یکی از بهترین و مهیج‌ترین روزهای زندگی خود را سپری خواهید کرد.

برای دسترسی به سرزمین موج‌های آبی باید به منطقه قاسم‌آباد مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه بروید. نبش اندیشه 81 ، پارک آبی آقایان واقع شده و پارک آبی بانوان نیز نبش اندیشه 79 است. دسترسی به این پارک آبی به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، بنابراین رسیدن به این مجموعه سخت نخواهد بود.

خرید بلیط پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد

پارک آبی یکی از تفریحات جذاب و خاص برای بیشتر افراد است و هر چه مساحت یک پارک آبی بزرگ‌تر باشد، بدون شک گشت و گذار در آن پارک لذت‌بخش‌تر خواهد بود. همان‌طور که گفتیم سرزمین موج های آبی یکی از مجموعه‌های آبی بزرگ در کشور است که می‌تواند یک روز کامل شما رو سرگرم کند.

اگر عاشق آب‌بازی هستید و از صف‌های طولانی خوشتان نمی‌آید، توصیه می‌کنیم از چند روز قبل برای رفتن به این مجموعه بلیط تهیه کنید. این پارک آبی به گونه‌ای طراحی شده که شما با تمام اعضای خانواده خود می‌توانید به طور همزمان وارد و خارج شوید؛ زیرا در 2 بخش مجزا یعنی مخصوص بانوان و آقایان راه‌اندازی شده است.

بدین ترتیب کافی است به تعداد نفرات و اعضای خانواده خود بلیط تهیه کنید و در زمان دلخواه خود به این مجموعه تفریحی وارد شوید. در زمان خرید بلیط پارک آبی موج‌های آبی، قوانین و شرایط مهم این پارک آبی را به شما گوشزد می‌کنند تا در طول زمان حضور شما هیچ مشکلی رخ ندهد.

انواع روش خرید بلیط سرزمین موج های آبی

بلیط سرزمین موج های آبی مشهد را به روش‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد که البته بهترین روش همیشه خرید آنلاین است اما اگر شما به اینترنت دسترسی ندارید و یا اینکه نمی‌توانید از خدمات آنلاین استفاده کنید، خرید حضوری نیز برای شما درنظر گرفته شده است.

در دنیای مدرن فعلی، بیشتر مراکز گردشگری و تفریحی، بلیط‌های ورودی خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند. در ضمن با خرید آنلاین شما به برخی از تخفیفات ویژه نیز دسترسی خواهید داشت. از آنجایی که برخی سایت‌ها پشتیبان سرزمین موج‌های آبی هستند، این امکان وجود دارد که به هنگام خرید بلیط چند درصد تخفیف دریافت کنید.

با توجه به شرایط خود و زمانی که برای بازدید از سرزمین موج های آبی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به روش‌های مختلفی بلیط تهیه کنید. در بخش‌های بعد 3 مورد از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای خرید بلیط سرزمین موج‌های آبی مشهد را توضیح می‌دهیم.

خرید اینترنتی بلیط موج های آبی

برای اینکه در وقت خود صرفه‌جویی کنید و یا از برخی تخفیفات خاص و حرفه‌ای این پارک آبی بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم از طریق اینترنت بلیط سرزمین موج‌های آبی را تهیه کنید. با رشد روز افزون تکنولوژی و خدمات دیجیتالی یا آنلاین، خرید اینترنتی یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید.

برای خرید اینترنتی بلیط سرزمین موج های آبی مشهد باید به سایت رسمی این مرکز تفریحی سر بزنید و با وارد کردن اطلاعات دقیق خود سایر همراهانتان بلیط تهیه کنید. با خرید اینترنتی از شر صف‌های طویل خرید حضوری خلاص می‌شوید و خیلی سریع به پارک آبی وارد خواهید شد.

علاوه بر رهایی از این صف‌های طویل، شما با توجه به زمان و تاریخ مورد نظر خود می‌توانید با خرید اینترنتی به تخفیف‌های قابل توجهی دست پیدا کنید. بهتر است کمی به روز باشید و با کمک برخی از سایت‌های معتبر یا سایت رسمی این پارک آبی، بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید حضوری از متصدیان

دومین روش برای تهیه بلیط سرزمین موج های آبی مشهد، مراجعه به متصدیان این پارک است که متاسفانه روش بسیار وقت‌گیری خواهد بود. برای اینکه بتوانید بلیط خود را به صورت حضوری تهیه کنید و وارد پارک آبی شوید باید در صف‌های طولانی منتظر بمانید و در نتیجه زمان زیادی را از دست می‌دهید.

با اینکه متصدیان درون باجه‌های درون صدور بلیط آماده خدمت‌رسانی هستند و خیلی سریع بلیط‌ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهند اما باز هم این روش خرید برای شما زمان‌بر است. اگر دوست دارید زمان زیادی را درون این پارک آبی تفریحی و مهیج سپری کنید، توصیه می‌کنیم زودتر خود را به متصدیان برسانید و بلیط خود را خریداری کنید یا اینکه از طریق اینترنت برای خرید بلیط این پارک آبی دست به کار شوید. سایت اختصاصی موج‌های آبی خیلی سریع بلیط آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فراموش نکنید که شما با توجه به تعداد نفرات مردان و زنانی که در گروهتان حضور دارند، باید بلیط‌های مجموعه بانوان و آقایان را به صورت جداگانه بخرید.

خرید حضوری از طریق کیوسک‌های صدور بلیط

در این روش نیز شما به صورت حضوری به کیوسک‌های صدور بلیط مراجعه می‌کنید اما زمان کمتری را صرف خواهید کرد؛ زیرا این کیوسک‌ها صف‌های خیلی طولانی ندارند. برای این روش خرید بلیط، کافی است به کیوسک‌های صدور بلیط سرزمین موج‌های آبی بروید و براساس مراحل زیر برای خرید بلیط پارک آبی موج‌های آبی دست به کار شوید:

  1. انتخاب گزینه خرید بلیط
  2. وارد کردن اطلاعات درخواست‌شده همانند شماره تماس، تعداد کودکان یا خردسالان، تعداد بزرگسالان و غیره
  3. انتخاب گزینه مرحله بعدی
  4. تایید اطلاعات وارد شده
  5. مشاهده مبلغ نهایی و قابل پرداخت
  6. پرداخت هزینه بلیط • چاپ بلیط
  7. دریافت بلیط از دستگاه

این روش خرید بلیط یکی از به روزترین روش‌ها برای تهیه بلیط سرزمین موج‌های آبی مشهد است که طرفداران زیادی دارد. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم از کیوسک‌های صدور بلیط کمک بگیرید. تهیه بلیط از طریق این کیوسک‌های خیلی راحت و سریع انجام می‌شود.

سانس‌های پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد

یکی از بهترین ویژگی‌های سرزمین موج های آبی مشهد، امکان استفاده از خدمات و تفریحات بانوان و آقایان به صورت همزمان است. از آنجایی که موج های آبی مشهد از 2 سالن مجزا مخصوص بانوان و آقایان برخوردار خواهد بود، سانس‌های ورود به پارک آبی بانوان و آقایان با یکدیگر همخوانی دارند.

در واقع شما به همراه تمام اعضای خانواده خود می‌توانید به پارک آبی سرزمین موج‌های آبی وارد شوید و به طور همزمان با هم از خدمات این پارک استفاده کنید.

به طور کلی سانس‌های آقایان و بانوان در این پارک آبی تفاوتی باهم ندارند؛ زیرا سرزمین موج‌های آبی در 2 سالن بزرگ و مجزا طراحی و ساخته شده است. شما همه روزه در ایام هفته و البته روزهای اداری می‌توانید از ساعت 11 صبح تا 9 شب در این پارک آبی تفریح کنید.

توجه داشته باشید، سانس و ساعت کاری سرزمین موج‌های آبی در روزهای 5 شنبه و جمعه که آخر هفته و روزهای غیر اداری محسوب می‌شود متفاوت خواهد بود. به طوری که این سرزمین و مجموعه آبی و تفریحی از ساعت 10 صبح تا 9 شب پذیرای مهمانان است.

امکانات موج های آبی مشهد

مجموعه تفریحی و آبی موج های آبی مشهد نه تنها مکان خوبی برای تفریح و آب‌بازی است، بلکه یک مجموعه ورزشی نیز به حساب می‌آید. تنوع سرسره‌های این پارک آبی به قدری است که شما را شگفت‌زده می‌کند. به دلیل تنوع تفریحات آبی، سرزمین موج‌های آبی یکی از محبوب‌ترین پارک‌های آبی کشور ایران محسوب می‌شود.

با حضور در هر بخش این پارک آبی به وجد می‌آیید؛ زیرا برخی از وسایل و امکانات آن منحصر به فرد است چرا که هیچ جای دیگری آنها را ندیده‌اید. فرقی ندارد به آب‌تنی ساده و معمولی علاقه دارید یا اینکه سرعت و هیجان را می‌پسندید، در هر صورت سرزمین موج‌های آبی بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر دوست دارید از ارتفاع خیلی زیاد به درون آب بپرید یا اینکه سرسره‌های بلند را تجربه کنید، بهتر است به شهر مشهد و سرزمین موج‌های آبی آن سر بزنید. علاوه بر این امکانات تفریحی شما می‌توانید از جکوزی این مجموعه آبی نیز استفاده و آب‌تنی در حوضچه آب سرد را تجربه کنید. در بخش‌های بعدی اصلی‌ترین امکانات این پارک آبی را معرفی می‌کنیم.

چاله فضایی موج های آبی

اگر به تصاویر سرزمین موج های آبی در گوگل یا اینستاگرام نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که چاله فضایی موج های آبی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این پارک آبی محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که از نام این وسیله بازی مشخص است، شما به طور ناگهانی وارد یک چاله می‌شوید.

دلیل اصلی مهیج بودن این وسیله بازی پارک آبی موج‌های آبی نامشخص بودن زمان ورود به تونل است. شما نمی‌توانید خودتان را برای وارد شدن به این تونل آماده کنید و همین امر باعث می‌شود تا هیجان بیشتری را تجربه کنید. براساس نظرات سایر مسافران و بازدیدکنندگان چاله فضایی یکی از مهیج‌ترین و خاص‌ترین امکانات حاضر در پارک آبی سرزمین موج‌های آبی به حساب می‌آید.

استخر موج

استخرهای زیادی در پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد وجود دارد که یکی از بهترین، پرطرفدارترین و محبوب‌ترین استخرهای این مجموعه آبی، استخر موج نام دارد. شاید باورتان نشود یا اینکه برایتان ترسناک باشد اما طول این استخر 40 متر است.

مهندسان و معماران حرفه‌ای سرزمین موج‌های آبی استخر موج را مشابه سواحل طبیعی طراحی و تعبیه کرده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد استخر موج وجود دستگاه‌های حرفه‌ای و خاص برای ایجاد موج مصنوعی است. با وجود این دستگاه‌ها و شکل طراحی استخر موج، شما حس می‌کنید که در دریای واقعی حضور دارید.

علاوه بر این استخر موج قدر و خاص سرزمین موج‌های آبی، سایر استخرها نیز برای رده سنی‌های متفاوت طراحی شده است. شما با توجه به مهارت شنا کردن خود می‌توانید یکی از بهترین استخرهای این پارک آبی را انتخاب کنید.

انواع سرسره

سرسره‌ها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مهیج موجود در پارک‌های آبی هستند. سرسره‌های سرزمین موج‌های آبی نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از آنها بسیار ترسناک هستند و برای همه سنین گزینه مناسبی به حساب نمی‌آیند.

با این وجود شما به عنوان یک بازدیدکننده می‌توانید از متنوع‌ترین سرسره‌های درون این پارک آبی استفاده کنید و اوقات هیجان‌انگیزی داشته باشید. بهتر است قبل از رفتن به این پارک آبی، عکس موج های آبی مشهد و سرسره‌های آنها را مشاهده کنید. در ادامه برخی از بهترین و خاص‌ترین سرسره‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سرسره موج

سرسره موج در واقع بلندترین سرسره در سرزمین موج های آبی مشهد به حساب می‌آید. برای لذت بردن از این سرسره شما بر روی یک تیوب می‌نشینید و موج‌های سنگینی از همه طرف به تیوب شما برخوردار می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود سرعت تیوب شما بیشتر شده و هیجان بیشتری را تجربه کنید.

از آنجایی که سرسره موج طولانی‌ترین سرسره این مجموعه آبی است، حدود 14 متر ارتفاع دارد. سرسره موج نیز در بخش استخر موج این مجموعه شاد و تفریحی واقع شده است.

سرسره سرعتی

همان‌طور که از نام این سرسره مشخص است، شما با سوار شدن بر روی این سرسره سرعت بالایی را تجربه می‌کنید. این سرسره شیب خیلی زیادی دارد و شما خیلی سریع از روی سرسره سرعتی لیز می‌خورید و پایین می‌آیید.

در صورتی که دوست دارید به طور همزمان سرعت و هیجان را تجربه کنید و لحظات خاصی را داشته باشید، توصیه می‌کنیم از روی این سرسره سرعتی پارک موج‌های آبی سر بخورید.

سرسره سوپر لوپ

سرسره سوپر لوپ در واقع یک سرسره پر از پیچ و خم است که هیجان زیادی را به شما القا می‌کند. با نشستن بر روی این سرسره شما وارد یک مسیر مارپیچی می‌شوید که شاید کمی دلهره‌آور و ترسناک به نظر برسد اما با این همه این سرسره یکی از سرسره‌های محبوب سرزمین موج‌های آبی مشهد محسوب می‌شود.

ارتفاع سرسره سوپر لوپ هم 14 متر است اما طول آن در مقایسه با سرسره موج کمتر خواهد بود. این سرسره براساس تمام استانداردهای کیفی اروپایی و جهانی راه‌اندازی و تعبیه شده است تا مکانی امن برای تفریح بازدیدکنندگان باشد.

سرسره آهسته

با شنیدن نام این سرسره شاید حس کنید که سرسره‌ای ساده و بدون هیجان است اما سخت در اشتباه هستید. سرسره آهسته از بهم پیوستن چندین سرسره سرپوشیده تشکیل شده است که طول آن زیاد بوده و شما نمی‌توانید انتهایی برای آن پیش‌بینی کنید.

از آنجایی که مدت زمان زیادی در این سرسره حضور دارید و از پیچ و خم‌های زیادی عبور می‌کنید، سرسره آهسته نیز جزء سرسره‌های مهیج به حساب می‌آید.

سرسره تورنادو

کلمه تورنادو در زبان انگلیسی به معنای طوفان است، سرسره تورنادو موج‌های آبی نیز بدون شباهت به یک طوفان عظیم نخواهد بود. این سرسره دارای 14 متر ارتفاع است و تا حدودی شبیه به سرسره سوپر لوپ خواهد بود. ناگفته نماند سرسره تورنادو از سرسره سوپر لوپ بلندتر است.

بدین ترتیب اگر عاشق آب‌بازی، هیجان و ترس هستید این سرسره را سوار شوید. بهترین شکل استفاده از سرسره تورنادو گروهی است. این سرسره یکی از بهترین سرسره‌های سرزمین موج‌های آبی شهر مشهد به حساب می‌آید.

سرسره سقوط آزاد

با وجود اینکه همه سرسره‌های حاضر در سرزمین موج های آبی مشهد، هیجان‌انگیز و ترسناک هستند اما سرسره سقوط آزاد نسبت به دیگر سرسره‌ها ترسناک‌تر است. نام دیگر سرسره سقوط آزاد، فری فال است که شما به درون یک محفظه بسته وارد می‌شوید و از ارتفاع 14 متر سقوط می‌کنید.

برای اینکه در امنیت کامل به سر ببرید، متصدی راهنمایی کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به درستی درون محفظه جای گیرید. جنس بدنه محفظه این سرسره از فلز و استیل بوده و تحت استاندارد اروپا تهیه و تعبیه شده است.

سرسره جت موج

به منظور استفاده از سرسره جت موج باید بر روی یک تیوب بنشینید و با سرعت زیاد بر روی سرسره لیز بخورید. در نهایت نیز به درون یک استخر بزرگ وارد می‌شوید. در صورتی که از تیوب‌سواری سریع و آبی لذت می‌برید، سرسره جت موج را از دست ندهید.

ارتفاع این سرسره نیز 14 متر است و طولی معادل 300 متر دارد. شاید باورتان نشود اما سرسره جت موج طولانی‌ترین سرسره در کشور ایران محسوب می‌شود که براساس استانداردهای اروپایی ساخته شده است.

سرسره تویستر

سرسره تویستر دارای پیچ‌های خیلی قوی بوده که زاویه آن‌ها 360 درجه خواهد بود و همین مسئله باعث محبوبیت بیشتر این سرسره شده است. با توجه به پیچ‌های زیادی که درون این سرسره وجود دارند، شما هیجان زیادی را تجربه می‌کنید.

سرسره تویستر یک سرسره تک نفره است که 220 متر طول دارد. پیچ‌ و خم‌های خاص این سرسره باعث هیجان بیشتر آن شده است.

سرسره تاپسی توروی

این سرسره شکلی همانند یک قیف بزرگ دارد که شما در ابتدا وارد سر قیف می‌شوید و سپس در تونلی 11 متری سر می‌خورید. این سرسره نیز یکی دیگر از سرسره‌های مهیج سرزمین موج های آبی مشهد است.

نزدیک ترین هتل مشهد به سرزمین موج های آبی

با اینکه بسیاری از زائران در زمان رزرو تور، تور مشهد با قطار و هتل نزدیک حرم را انتخاب می کنند، هستند افرادی که با رزرو هتل در نزدیکی سرزمین موج های آبی همچون هتل میثاق ملل مشهد و هتل نوین پلاس مشهد، دسترسی راحتی را هم به ییلاقات نظیر طرقبه و شاندیز و هم به سرزمین موج های آبی را برای خود فراهم می کنند.

جمع‌بندی

در این راهنما سعی کردیم ساعات کاری، سانس ورود و خروج، نحوه خرید بلیط و سایر مسائل مربوط به سرزمین موج های آبی مشهد را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین اصلی‌ترین امکانات و هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها را ذکر کردیم تا شما با آمادگی کامل به این پارک آبی مهیج قدم بگذارید. برخی از سایت‌های معتبر همانند پرشین هتل نیز نحوه خرید بلیط و سایر اطلاعات این مجموعه آبی را به طور مفصل در اختیار شما قرار می‌دهند.

[faq]

منابع :