سفر به استانبول از راه های مختلفی صورت می پذیرد که محبوب ترین آن ها تور هوایی استانبول است. حال فرقی ندارد که شما زمینی به استانبول می روید یا هوایی! مسئله مهم اینجاست که با آگاهی یافتن از نکته های مهم تور استانبول، سفری خاص و بی دغدغه را تجربه کنید.

نکته های مهم تور استانبول اولین موضوعی است که در تور استانبول باید از آن ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید سفری ایده آل داشته باشید.اطلاع از نکته های مهم تور استانبول مزیت های بسیاری دارد که باعث می شود از سرگردانی شما در شهر استانبول جلوگیری کند.

نکته های مهم تور استانبول
در سفر به استانبول این نکات را حتما بخوانید

تور استانبول و سفر به این شهر یکی از رایج ترین و محبوب ترین تور های خارجی در بین گردشگران، مخصوصا هم وطنان عزیز می باشد. از این رو ممکن است شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید که قصد سفر به استانبول را دارید اما اطلاعات کافی ندارید. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردیم در این مقاله از مجله گردشگری پرشین هتل به نکته های مهم تور استانبول اشاره کنیم.

اولین نکته مهم در تور استانبول چیست؟

یکی از نکته های مهم تور استانبول وجه و پولی است که شما باید به همراه خود داشته باشید. برخی از گردشگران معتقد هستند که در سفر به استانبول باید لیر به همراه داشته باشند و برخی دیگر این نظریه را دارند که همراه داشتن دلار در سفر به استانبول مناسب تر می باشد. حال آیا به نظر شما در سفر به استانبول کدام واحد پولی به صرفه تر می باشد؟ در ادامه توضیحی کوتاه در این باره را بیان کرده ایم.

نکته های مهم تور استانبول
استانبول کارت بهترین گزینه برای تردد در شهر

در سفر به استانبول، داشتن دلار به صرفه تر است و اگر دلار به همراه داشته باشید بدون هیچ دردسری می توانید آن را چنج کنید. البته پس از ورود به این شهر باید به صرافی های معتبر بروید تا دلار خود را با مقدار کم به لیر تبدیل کنید تا بتوانید به راحتی در شهر به کار های خود برسید. 

استانبول کارت، از نکته های مهم تور استانبول

از دیگر نکته های مهم تور استانبول که برای تردد در این شهر بسیار مهم و الزامی است، داشتن استانبول کارت می باشد. شما با تهیه این کارت می توانید به راحتی سوار بر مترو، اتوبوس و یا حتی تاکسی شوید و در شهر تردد داشته باشید. همچنین اکثر موزه های مختلف و جاهای دیدنی شهر نیز با ارائه استانبول کارت اجازه ورود گردشگران را می دهند و برای بازدید از آن ها می توانید از استانبول کارت استفاده نمایید.

نکته های مهم تور استانبول
نوع دیگری از استانبول کارت

سفر به استانبول با توجه به نا امنی در جاهای خلوت این شهر، در زمان همراه داشتن وجه نقد، کمی استرس و نگرانی را در گردشگران ایجاد می کند که همراه داشتن استانبول کارت به جای پول، می تواند این استرس ها را دور کند. شما می توانید بسیاری از کار های خود را استانبول کارت انجام دهید و نیاز به وجه نقد در طول سفر نداشته باشید.

استانبول کارت را از کجا تهیه و چگونه استفاده کنیم؟

با رزرو تور استانبول و سفر به این شهر زیبا، می توانید پس از ورود به آن از دکه های مخصوصی که جهت ارائه استانبول کارت قرا گرفته اند، این کارت را تهیه نمایید. مشابه این دکه ها، در کلان شهر های ایران همچون مشهد، تهران اصفهان و شیراز نیز جهت ارائه استانبول کارت وجود دارد که در آن افراد کارت خود را تهیه می کنند و یا به اصطلاح کارت خود را شارژ می نمایند.

نکته های مهم تور استانبول
سفر به استانبول در بهار

شما می توانید کارت خود را در همین دکه ها به اندازه نیاز برای یکبار شارژ کنید و کارهای خود را با آن انجام دهید. ورودی اتوبوس، مترو استانبول، اماکن دیدنی و ... نیز دستگاه های مخصوصی وجود دارد که با قرار دادن کارت بر روی آن ها می توانید وجه مورد نیاز را پرداخت نموده و از آن استفاده کنید.

زمان مناسب سفر؛ از دیگر نکته های مهم تور استانبول

اگر می خواهید سفر به استانبول را در بهترین حالت و زمان انجام دهید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید، فصول مناسب برای این نوع سفر را باید بشناسید. البته که رزرو تور استانبول در هر زمان جذابیت های خاص به خود را دارد، اما در برخی از ایام و فصول سال، این نوع سفر بیشتر پیشنهاد می شود.

نکته های مهم تور استانبول
دلار یا لیر؟ کدام برای سفر بهتر است؟

به عنوان مثال شهر استانبول در فصول گرم بیشتر با شلوغی مواجه است و در فصولی مانند زمستان و پاییز گردشگران کمتری به این شهر سفر می کنند. زیرا استانبول یکی از شهر های سرد سیر در کشور ترکیه است و سرما در زمان سرد سال، سرما در این شهر کمی طاقت فرسا می شود.

از این رو گردشگران بیشتر در فصل تابستان و بهار سفر به استانبول را انتخاب می کنند که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت هتل استانبول و تور استانبول نیز می شود. بنابراین اگر موضوع هزینه بری شما اهمیتی ندارد و می خواهید از بهترین تفریحات در شهر استانبول برخوردار شوید و سفری ایده آل را تجربه نمایید، این فصل ها را برای رزرو تور استانبول مورد انتخاب قرار دهید.

نکته های مهم تور استانبول
سفر به استانبول در زمستان

سفر به استانبول در فصل زمستان 

اگرچه اکثر گردشگران تابستان و بهار را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند، اما برخی از آن ها علی رقم هوای سرد استانبول، در فصل های پاییز و زمستان ترجیح می دهند تا سفر به استانبول را انجام دهند. دلیل این انتخاب برخی از گردشگران ارزانی در این فصل می باشد که تا حدی هزینه های آن ها نصف دیگر ایام می کند.

نکته های مهم تور استانبول
تور استانبول در پاییز

علاوه بر این استانبول در فصل زمستان زیبایی های خاص به خود را دارد و تفریحاتی مانند اسکی روی یخ و برف نیز لذت بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه جشن سال نو نیز در فصل زمستان انجام می شود و با برنامه های عالی می تواند سفری فوق العاده را برای گردشگران رقم زند. بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان و مقرون به صرفه به شهر استانبول داشته باشید، فصول زمستان و پاییز را مورد انتخاب قرار دهید.

بیشتر بخوانید :
منابع :