اگر از طرفداران داستان‌های علمی و ماجراجویی باشید، احتمالا اسم هیومن پارک را در بین مراکز دیدنی مرتبط با این موضوع شنیده‌اید یا به آن مراجعه کرده‌اید. این مکان فضایی جذاب‌تر و متفاوت‌تر ‌از آن چیزی است که در ذهنتان دارید. در هیومن پارک تهران، به‌طور غیرواقعی وارد بدن انسان خواهید شد و می‌توانید از تمام قسمت‌های بدن دیدن کنید و آن‌ها را بشناسید. در این مطلب می‌خواهیم سفری مجازی به این مجموعه داشته باشیم و اطلاعات کاملی را در مورد آن به شما ارائه دهیم.

هیومن پارک تهران (بخش آشنایی با پارک)

از آنجایی که علاقه به درک مسائل علمی در میان کودکان امروزی بیشتر از گذشته شده است، شاهد پارک‌های موضوعی بسیار زیادی با عناوین علمی مختلف هستیم. هیومن پارک تهران هم یکی از همین مکان‌هاست که در سال 91 تاسیس شده و تاثیر خیلی خوبی روی رشد و یادگیری کودکان داشته است. موضوع اصلی در این مجموعه، آناتومی بدن انسان است و تمام قسمت‌ها به شکلی دقیقی شبیه‌سازی شده‌اند. با ورود به فضای داخلی پارک می‌توانید بخش‌های مختلف را به‌صورت سه‌بعدی ببینید و آن‌ها را لمس کنید. در برخی از قسمت‌های موزه نیز صداهایی شنیده می‌شوند که مربوط به اندام‌های مختلف بدن هستند. به‌طور مثال در بخش قلب صدای جریان خون و تپش قلب به گوش می‌رسد. همچنین مکانیسم‌های مختلفی مانند عطسه یا استفراغ هم با ورود و خروج از قسمت‌های مختلف بدن اتفاق می‌افتند که جذابیت بازدید از این مکان را بیشتر کرده‌اند.

تصاویر هیومن پارک

قبل از آنکه بخواهیم اطلاعاتی را در مورد هیومن پارک ارائه دهیم، بهتر است تصاویر جذاب و متفاوتی را که از سوی عکاسان مجموعه ثبت شده است، با هم ببینیم. این تصاویر هیومن پارک قطعا شما را هم وسوسه می‌کند تا برای یک‌بار هم که شده از این مجموعه دیدن کنید.

اطلاعات ضروری در مورد هیومن پارک

پارک اعضای بدن در منطقه آجودانیه تهران تاسیس شده و دسترسی به آن نیز راحت است. این مجموعه راه‌هایی ارتباطی مختلف مانند سایت، شماره تماس و... را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است و هرکسی به راحتی می‌تواند از آن دیدن کند. در اینجا می‌خواهیم برخی از اطلاعات ضروری را در مورد این مجموعه بیان کنیم:

هیومن پارک مناسب چه سنی است؟

پرسشی که اغلب افراد قبل از مراجعه در ذهن خود دارند، این است که هیومن پارک مناسب چه سنی است؟ درواقع این مجموعه مکان تفریحی خانوادگی است و هرکسی می‌تواند از آن بازدید کند؛ اما بیشتر مخاطبانی که به آن مراجعه می‌کنند، گروه سنی کودکان و نوجوانان هستند. در زمان‌های مشخصی از ایام هفته، اردوهای مدرسه را هم در این مجموعه می‌بینیم.

آدرس هیومن پارک تهران

اما هیومن پارک کجاست؟ هیومن پارک تهران در شمال شهر و منطقه 1 واقع شده است؛ دقیقا در محوطه‌ای که موزه دارآباد در آن قرار دارد. آدرس و لوکیشن این مجموعه را در اینجا می‌بینید:

آدرس هیومن پارک تهران: خیابان دارآباد، خیابان موزه

لوکیشن هیومن پارک تهران : goo.gl/maps/2TdNATyacZ8YvinS9

دسترسی به هیومن پارک تهران با خودرو شخصی

برای رفتن به هیومن پارک می‌توانید از ماشین شخصی خود استفاده کنید. در این صورت باید وارد میدان نیاوران شوید و سپس به خیابان دارآباد بروید. درنهایت این مسیر را تا رسیدن به خیابان موزه ادامه دهید. اکنون می‌توانید حیات‌وحش دارآباد را ببینید. هیومن پارک هم در همین منطقه قرار گرفته است.

دسترسی به هیومن پارک تهران با مترو

مسیر هیومن پارک را می‌توانید با مترو هم طی کنید. برای این منظور باید پس از سوار شدن خط کهریزک به تجریش، در ایستگاه تجریش پیاده شوید. سپس با تاکسی‌هایی که شما را به دارآباد می‌رسانند، به هیومن پارک بروید.

دسترسی به هیومن پارک تهران با اتوبوس

مسیر دسترسی بعدی به هیومن پارک با استفاده از اتوبوس است. برای استفاده از این وسیله نقلیه باید خط راه‌آهن تجریش را سوار شوید و پس از پیاده شدن در میدان تجریش، با تاکسی‌هایی که در آنجا حضور دارند، خود را به پارک برسانید.

تلفن هیومن پارک تهران

برای آنکه درباره ساعات فعالیت پارک و هرآنچه که نیاز دارید، اطلاعات کامل‌تری را به‌دست آورید، بهتر است شماره تماس هیومن پارک را به ذهن خود بسپارید:

شماره تماس هیومن پارک تهران: ۲۴۵۵۷ ۰۲۱

ساعت کاری هیومن پارک تهران

پارک اعضای بدن در تمام روزهای هفته به جز ایام تعطیل مانند عاشورا و تاسوعا و... باز است. ساعت کار این مرکز در طول هفته از 11 تا 19 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از 10 تا 20 خواهد بود.

قیمت بلیط هیومن پارک

برای ورود و بازدید از پارک هیومن باید بلیط تهیه کنید. مبلغ تهیه بلیط در سال 1403 برای کودکان 3 سال به بالا و بزرگسالان، به ازاء هر نفر 198.000 تومان است. البته این قیمت در برخی از روزها با تخفیف هم همراه می‌شود؛ ضمن این‌که اگر بازدید به‌صورت گروهی و از طریق مدارس باشد، هزینه پایین‌تر است.

قوانین بازدید از پارک هیومن پارک تهران

زمانی که بلیط هیومن پارک را تهیه کنید و وارد فضای آن شوید، بین 45 تا 50 دقیقه زمان خواهید داشت که در آن بگردید و کلیه مناطق مورد نظرتان را ببینید. قوانین دیگری هم در مورد این مکان وجود دارند که باید رعایت شوند. به‌طور مثال هیچ‌کس نمی‌تواند در طی بازدید از مجموعه عکاسی و فیلمبرداری کند. همچنین باید برای کودکان 3 سال به بالا، به‌صورت حضوری یا غیرحضوری بلیط تهیه شود؛ در غیراین‌صورت اجازه ورود داده نمی‌شود. به‌علاوه اگر می‌خواهید از این مکان دیدن کنید، حتما تا قبل از ساعت 19:30 در آنجا حضور داشته باشید؛ چون بعد از آن اجازه ورود داده نمی‌شود.

نحوه بازدید از پارک اعضای بدن تهران

در هیومن پارک همه چیز به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود. در ابتدای ورود به این فضا، فیلمی از چگونگی تولد نوزاد که برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است، پخش می‌شود که بسیار جذاب و ارزشمند است. سپس مسیر آغاز خواهد شد. اولین مکان گوش انسان است که می‌توانید در آن تارهای صوتی را ببینید. پس از آن وارد دیگر اندام‌ها مانند چشم، شش، کلیه، کبد، قلب و روده می‌شوید. راهنماهایی هم در تمام طول این مسیر، همراه شما هستند که اطلاعات کامل را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. دهان انسان یکی دیگر از پرطرفدارترین بخش‌های این مجموعه است که در آن دندان‌ها شبیه به صندلی طراحی شده‌اند. در طول این مسیر و در قسمت‌های مختلف می‌توانید از عکاسان مجموعه بخواهید تا تصاویر جذابی را از شما ثبت کنند. همچنین در بخش دیگری از پارک، پرستاران دلسوزی حضور دارند که آماده گرفتن فشار خون و ارائه مطالب ارزشمند برای زندگی بهتر شما هستند. این فرایند بدون هزینه انجام خواهد شد.

امکانات پارک اعضای بدن تهران

در هیومن پارک امکانات مختلفی برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته شده است و هرکسی می‌تواند پس از مراجعه با پرداخت هزینه یا به‌صورت رایگان از آن‌ها بهره‌مند شود. در اینجا می‌خواهیم به چند مورد از این امکانات اشاره کوتاهی داشته باشیم:

فودکورت، رستوران و کافی شاپ: قسمتی از این پارک به فودکورت، کافه و رستوران اختصاص داده شده است. در این مکان می‌توانید انواع خوراکی و غذاهای موجود در منو را سفارش دهید و آن‌ها را میل کنید.

• عکاسی و فیلمبرداری: همان‌طور که در بخش قوانین مربوط به این مجموعه گفته شد، عکاسی و فیلمبرداری در طول بازدید غیرقانونی است. اما خود مجموعه افرادی را در نظر گرفته که تصاویر شما را در قبال دریافت هزینه ثبت می‌کنند.

• پارکینگ: برای افرادی که با ماشین شخصی به این مجموعه مراجعه می‌کنند، پارکینگ هم وجود دارد. با توجه به برقرار بودن امنیت کامل در این فضا، برای ساعاتی که خودرو شما در پارکینگ قرار دارد، خیالتان راحت خواهد بود.

• کافه با تم بیمارستان: در طبقه دوم پارک اعضای بدن تهران، کافه‌ای با تم بیمارستان قرار دارد که می‌توانید از منوی آن هر آنچه را که می‌خواهید، سفارش دهید.

• غرفه‌های خرید: بخشی از این مجموعه را به غرفه‌های فروش مانند گیفت‌شاپ‌ها اختصاص داده‌اند که هم برای بزرگسالان و هم کودکان جذاب است.

مکان های دیدنی اطراف هیومن پارک (پارک اعضای بدن تهران)

معمولا اگر شما برای مسافرت از روش‌هایی مانند رزرو تور استفاده می‌کنید، راهنمای تور میتواند اطلاعات مفیدی درباره جاهای دیدنی مقصد، به شما بدهد و اگر شما به‌طور شخصی سفر و برای اقامت روش‌هایی مثل رزرو هتل را انتخاب می‌کنید، یکی از راه‌های به‌دست آوردن اطلاعات از جاهای دیدنی شهری که به آن سفر کرده‌اید، خواندن مطالب درباره آن‌هاست که میتواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد. معمولا به افرادی که به هیومن پارک مرجعه می‌کنند، توصیه می‌شود که از اماکن دیدنی نزدیک این مکان نیز دیدن کنند. از جمله این موقعیت‌های مکانی که انتخاب‌های جالبی به نظر می‌رسند، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

دکترلند

داشتن شغل همیشه از نظر کودکان جذاب است و در دکترلند این امکان برای آن‌ها وجود دارد. این مجموعه در نزدیک هیومن پارک واقع شده است و در آن کودک با پوشیدن لباس‌های پزشکی می‌تواند برای دقایقی این شغل را تجربه کند.

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

اگر به حیات وحش علاقه دارید، این موزه را هم که در نزدیکی هیومن پارک و با فاصله زمانی دو دقیقه‌ای از آن قرار گرفته است، از دست ندهید. در این مجموعه گیاهان، جانوران و پرندگان تاکسی‌درمی‌شده در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. این مرکز کتابخانه، سینمای سه‌بعدی و روباز هم دارد.

رصدخانه دارآباد

در نزدیکی پارک هیومن تهران، رصدخانه‌ای قرار دارد که دارای تلسکوپ ترکیبی با مقر جستجوگر خودکار و دو عدد تلسکوپ مدرن و حرفه‌ای است. برای علاقه‌مندان به این علم، رصدخانه بسیار جذاب خواهد بود و امکان مشاهده خورشید، ماه، سیارات و اجرام سماوی را به آن‌ها می‌دهد.

رویاپارک؛ اولین پارک جادویی ایران

در نزدیکی هیومن پارک، مجموعه تفریحی دیگری هم وجود دارد که با نام رویاپارک شناخته می‌شود. در این مجموعه همه چیز غیرواقعی و عجیب است و تصاویر ثبت‌شده در آن به دلیل خطای دیدی که ایجاد می‌شود، واقعا جذاب هستند. این مجموعه در خیابان باهنر واقع شده است.

کاخ نیاوران

یکی دیگر از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در نزدیکی هیومن پارک، کاخ نیاوران است. این مکان برای ییلاق خانواده محمدرضاشاه پهلوی در نظر گرفته شده بود و با ورود به آن گچ‌بری‌های زیبا، وسایل جذاب و واقعا دیدنی را خواهید دید که یادگار دوران پهلوی هستند.

نزدیک ترین هتل ها به پارک اعضای بدن

از آنجایی که افراد زیادی از شهرها و کشورهای دیگر به تهران می‌آیند و تمایل دارند در نزدیکی مناطق دیدنی پایتخت اقامت داشته باشند، بهتر دانستیم که بخشی از مطلب را به معرفی هتل‌هایی اختصاص دهیم که فاصله‌ آن‌ها با پارک هیومن کم است. این اسامی از بین هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره و همچنین هتل‌آپارتمان‌ها انتخاب شده‌اند:

• هتل ویستریا: این مجموعه 5 ستاره در مرداد ماه 1398 ساخته شد و در نزدیکی آن به جز هیومن پارک می‌توانید اماکن دیدنی دیگری مانند باغ فردوس، پالادیوم و... را هم ببییند.

• هتل الماس زعفرانیه: این مکان با 4 ستاره در سال 1400 و در منطقه زعفرانیه تاسیس شده است و برای افرادی که به دنبال مراکز نوساز هستند، مناسب به نظر می‌رسد.

• هتل آرامیس: این هتل هم با 4 ستاره، 9 طبقه و 132 واحد اقامتی، یکی از مجلل‌ترین مراکز برای اقامت چند روزه در تهران به‌شمار می‌آید. محل آن هم کمی بالاتر از میدان ولیعصر است.

• هتل پاریز: پاریز هم یکی دیگر از هتل‌های نزدیک به هیومن پارک است که در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. در این مجموعه 6 طبقه، 40 باب اتاق برای رزرو در نظر گرفته شده است.

• هتل آپارتمان بانی تهران: بانی در سال 1401 تاسیس شد و اقامت در آن نسبت به هتل‌های دیگر ارزا‌ن‌تر تمام می‌شود. این مجموعه اقامتی در مکانی واقع شده است که دسترسی به اماکن دیدنی شهر راحت باشد.

همچنین شما میتوانید با استفاده از وبسایت پرشین هتل نسبت به رزرو هتل تهران اقدام نمایید. 

بازدید از هیومن پارک و ساخت یک روز شگفت انگیز

تصاویر هیومن پارک کاملا نشان‌دهنده جذابیت این منطقه هم برای کودکان و هم بزرگسالان است. شما می‌توانید به راحتی به این منطقه بروید و از امکانات آن بهره‌مند شوید؛ همچنین از کلیه وسایل و تجهیزاتی که در این مجموعه قرار گرفته‌اند، دیدن کنید و اطلاعات کاملی را از طریق راهنماهای حاضر در آن به‌دست آورید. آیا شما هم تا به‌حال به هیومن پارک رفته‌اید؟ در این صورت تجربیات خود را درباره این پارک با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید :
منابع :