بدون شک اگر جاهای دیدنی تهران را در گوگل جستجو کنید، باغ وحش ارم یکی از مکان‌هایی است که در لیست بهترین جاهای دیدنی تهران به چشم می‌خورد. اگر دوست دارید روزی خاص و هیجان‌انگیز را تجربه کنید، این مکان جذاب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ زیرا با قدم زدن در باغ‌وحش و تماشای انواع حیوانات، متوجه سپری شدن زمان نخواهید شد.

پارک ارم یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران است که طرفداران زیادی دارد و مسیر دسترسی به آن نیز سخت نیست. درواقع یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این پارک و باغ وحش بزرگ و هیجان‌انگیز، مسیر دسترسی و موقعیت مکانی آن است. اگر قصد دارید از این باغ وحش دیدن کنید، اما درباره ساعت کاری، مسیر دسترسی و امکانات آن، اطلاعات کافی ندارید، مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

باغ وحش ارم تهران کجاست؟

باغ وحش تهران در غرب این شهر واقع شده و روزانه پذیرای مهمانان زیادی است که از قسمت‌های مختلف تهران برای بازدید به آن مراجعه می‌کنند. موقعیت مکانی این باغ وحش به‌گونه‌ای است که از هر سمت تهران می‌توانید بدون دردسر به آن بروید.

البته شما با توجه به مسیر دسترسی خود باید نزدیک‌ترین ورودی به این باغ وحش را برای ورود در نظر بگیرید. از آنجا که این باغ وحش بسیار بزرگ است و پارکینگی با مساحت گسترده دارد، روزانه بازدیدکنندگان زیادی را می‌پذیرد؛ از این رو توصیه ما این است که در ساعات و روزهای خلوت‌تر از این مکان دیدن کنید. قبل از حرکت به سمت باغ وحش تهران نیز بهتر است نزدیک‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر دسترسی را از روی نقشه و برنامه‌های مسیریاب پیدا کنید تا در وقت شما صرفه‌جویی شود و زودتر به مقصد برسید.

آدرس باغ وحش ارم تهران

این باغ وحش هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد در کیلومتر 4 اتوبان تهران- کرج، بعد از پل ستاری، اتوبان شهید باکری جنوب و در پارک ارم واقع شده است که مسیر دسترسی به آن گاهی با ترافیک‌های سنگین همراه خواهد بود. برای اینکه خیلی سریع به این باغ وحش بزرگ برسید، بهتر است ساعاتی را برای بازدید خود انتخاب کنید که اتوبان‌ها خیلی شلوغ و پررفت‌وآمد نباشند.

همه ما از ترافیک و شلوغی فراری هستیم؛ بنابراین برای رسیدن به باغ وحش ارم سعی کنید نقشه را مورد بررسی دقیق قرار دهید. برای اینکه به باغ وحش برسید، در ابتدا باید وارد محوطه پارک یا مجموعه ارم شوید که تماشای این محوطه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

به‌طور کلی پیدا کردن آدرس این باغ وحش چندان پیچیده نیست و شما با کمک برنامه‌های مسیریاب آنلاین می‌توانید در بهترین زمان ممکن خود را به این مکان تفریحی و دیدنی برسانید.

ورودی‌های باغ وحش تهران

در نظر داشته باشید که باغ وحش ارم تهران دارای ورودی‌های مختلفی است که شما با توجه به مسیر دسترسی خود می‌توانید نزدیک‌ترین و بهترین ورودی را انتخاب کنید. به زبان ساده با توجه به مسیری که طی کرده‌اید، بدون شک یکی از ورودی‌های این باغ وحش سر راه شما خواهد بود که می‌توانید از طریق آن به مجموعه پارک ارم دسترسی پیدا کنید.

درواقع برای بازدیدکنندگانی که از شهر تهران به این مجموعه می‌آیند، ورودی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است و افرادی که از شهر کرج برای بازدید از مجموعه ارم طی مسیر کرده‌اند، از ورودی دیگری به آن وارد خواهند شد. در ادامه به سه ورودی این باغ وحش اشاره می‌کنیم:

• ورودی 1: این ورودی مخصوص ساکنین تهران است و در کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج قرار دارد. شما باید از پل ستاری بگذرید تا به خط کندرو یا رمپ منتهی به خروجی اتوبان شهید باکری دسترسی پیدا کنید.

• ورودی 2: این ورودی مخصوص بازدیدکنندگانی است که از شهر کرج به این باغ وحش مراجعه می‌کنند. ورودی 2 باغ وحش پارک ارم در بزرگراه کرج-تهران، خروجی بزرگراه شهید باکری شمال قرار دارد که شما برای دسترسی به این ورودی باید از خروجی شهید باکری به شهید حکیم غرب بگذرید و به شهید باکری جنوب وارد شوید.

• ورودی 3: این ورودی در انتهای بزرگراه شهید باکری واقع شده است.

شماره باغ وحش پارک ارم

با وجود اینکه همه اطلاعات این مکان دیدنی به‌صورت آنلاین در دسترس شما قرار دارند، اما اگر برای ثبت برخی از نظرات، پیشنهادات یا انتقادات خود به شماره تماس این مجموعه تفریحی نیاز دارید، بهتر است با شماره مربوط به سایت اداری این مجموعه دیدنی به شماره 02144113081ارتباط برقرار کنید. البته از طریق شماره 02144140814نیز که مربوط به روابط عمومی است، می‌توانید با مجموعه ارم تماس بگیرید.

به‌طور کلی برای اینکه اطلاعات کامل و دقیقی از ساعت کاری یا امکانات محوطه داخلی ارم به‌دست آورید، می‌توانید با شماره 0212720 ارتباط برقرار کنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

ساعت کار باغ وحش ارم

این باغ وحش که انواع حیوانات، از پرندگان تا خزندگان را در خود جای داده است، همه‌روزه آماده خدمت‌رسانی به شما خواهد بود. این مکان دیدنی پربازدید از ساعت 10 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند و به‌طور معمول تا غروب آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

به عبارت دیگر زمان تعطیلی یا بسته شدن باغ وحش شهر تهران در فصول تابستان و زمستان متغیر است؛ زیرا ساعت غروب آفتاب متغیر خواهد بود. از این رو شما تا قبل از تاریک شدن هوا و غروب خورشید می‌توانید در محوطه بزرگ باغ وحش قدم بزنید و از تماشای انواع حیوانات و پرندگان نهایت لذت را ببرید.

بلیت‌های باغ وحش ارم

گیشه‌های بلیت باغ وحش شهر تهران از زمان باز شدن باغ وحش آماده خدمت‌رسانی به شما هستند؛ اما اگر دوست ندارید در صف منتظر بمانید و وقت خود را تلف کنید، بهتر است به‌صورت آنلاین برای خرید بلیت این باغ وحش اقدام کنید.

شما با مراجعه به سایت رسمی مجموعه تفریحی ارم می‌توانید بلیت باغ وحش را به‌صورت اینترنتی بخرید. البته برخی دیگر از سایت‌های رسمی و معتبر نیز بلیت این باغ وحش را برای خرید در اختیار عموم مردم قرار داده‌اند. حتی در برخی مواقع این امکان را خواهید داشت که بلیت خود را با تخفیف‌های چشم‌گیر تهیه و خریداری کنید.

قیمت بلیط باغ وحش ارم

با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها و نوسانات هزینه‌های نگهداری از حیوانات، نمی‌توان به‌طور دقیق قیمتی برای این بلیط‌ها ذکر کرد؛ اما شما با مراجعه به سایت رسمی مجموعه ارم یا سایر سایت‌های معتبر فروشنده بلیط این مکان تفریحی، قیمت بلیط را در لحظه خرید مشاهده می‌کنید.

اگر به سایت رسمی مجموعه ارم بروید، با اضافه کردن بلیط باغ وحش به سبد خرید خود می‌توانید از قیمت لحظه‌ای و دقیق بلیط باغ وحش ارم آگاه شوید. البته نگران نباشید؛ هزینه ورود به این مرکز تفریحی نسبت به اوقات خوشی که در آن سپری می‌کنید، چندان زیاد نیست و به‌طور حتم ارزش پرداخت مبلغ بلیت را دارد.

عکس حیوانات باغ وحش ارم

اگر هیچ تصویر ذهنی از باغ وحش پارک و مجموعه ارم ندارید، می‌توانید عبارت «عکس باغ وحش ارم» یا «عکس حیوانات باغ وحش ارم» را در گوگل جستجو کنید تا با تصاویر متعدد این مکان دیدنی روبه‌رو شوید. برخی از تصاویر موجود از این مکان به حیوانات بامزه‌ای مربوط هستند که برای عکس گرفتن ژست گرفته و آماده شده‌اند.

بدون شک با تماشای تصاویر مختلف از این باغ وحش در تصمیم خود قاطع می‌شوید و بدون درنگ برای بازدید از این باغ وحش شهر تهران دست به کار می‌شوید و بلیت آن را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید.

گونه‌های جانوری باغ وحش ارم

شاید باورتان نشود، اما باغ وحش ارم حدود 120 گونه از جانوران مختلف شامل خزندگان، پرندگان و پستانداران را در خود جای داده است و تعداد کل حیوانات حاضر در این باغ وحش به حدود 800 جاندار می‌رسد. ناگفته نماند که تعداد جانداران باغ وحش ممکن است با تغییراتی همراه شود.

در نظر داشته باشید که حدود 60درصد حیوانات حاضر در باغ وحش ارم، بومی کشور ایران هستند و تنها حدود 40درصد آن‌ها از حیوانات غیربومی محسوب می‌شوند. البته این حیوانات غیربومی نیز در آب‌وهوای کشور ایران کاملا سلامت هستند و به زندگی خود ادامه می‌دهند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین پستانداران این باغ وحش را نام می‌بریم:

• آهوی ایرانی

• ببر بنگال

• خرس قهوه‌ای

• شامپانزه

• شیر ایرانی

• عنتر دم کوتاه یا بابون

• کانگورو

• لاما

• میمون رزوس

علاوه بر این حیوانات، شما می‌توانید از تماشای پرندگان زیبا نیز دیدن کنید که در ادامه نام برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

• دال معمولی

• شترمرغ

• طوطی خاکستری

• قرقاول طوق سفید

• کبک

به جز پستانداران و پرندگان، شما این امکان را دارید تا انواعی از خزندگان مانند ایگوانا یا مار پایتون را در این مجموعه ببینید که زیبایی منحصربه‌فردی دارند. توجه داشته باشید که انواع حیوانات ریز و درشت در این باغ وحش مشاهده می‌شوند که ما تنها برخی از آن‌ها را نام بردیم.

عکس باغ وحش تهران

قبل از اینکه برای بازدید از باغ وحش تهران اقدامات لازم را انجام دهید، می‌توانید تصاویر و عکس‌هایی از این باغ وحش را مشاهده کنید و اگر محوطه این مکان با علایق و سلیقه شما سازگار بود، برای خرید بلیط آن دست‌به‌کار شوید. به هر حال محیط مکانی که از آن بازدید می‌کنید، دارای اهمیت بالایی است و باید مطابق با سلیقه شما باشد.

تصاویر باغ وحش ارم

خوشبختانه باغ وحش ارم به قدری معروف و محبوب است که بیشتر افراد با محوطه این جای دیدنی آشنا هستند و می‌دانند که انواع مختلفی از حیوانات و جانداران بامزه و منحصربه‌فرد در این مکان نگهداری می‌شوند و قابل بازدید هستند.

با این وجود اگر اطلاعات کمی از گونه‌های جانوری و حیوانات حاضر در این باغ وحش دارید، می‌توانید تصاویر موجود در فضای مجازی را به‌صورت اینترنتی مورد بررسی دقیق قرار دهید و با آگاهی کامل به بازدید از این مکان بروید.

امکانات باغ وحش پارک ارم تهران

در باغ وحش پارک ارم علاوه بر محوطه‌ای که برای بازدید حیوانات در نظر گرفته شده است، امکانات مختلفی وجود دارد که جذابیت این مکان را دو برابر کرده‌اند. به زبان ساده سعی مسئولان این مکان دیدنی تهران بر این بوده است تا بهترین امکانات تفریحی و خدماتی را برای بازدیدکنندگان این مجموعه فراهم کنند.

شما نیز با گشت زدن در باغ وحش پارک ارم می‌توانید از این امکانات منحصربه‌فرد بهره‌مند شوید. درواقع هریک از بازدیدکنندگان با توجه به سلیقه و علاقه خود می‌تواند از این امکانات استفاده کنند.

برای مثال این امکان برای شما فراهم شده است تا برای تهیه ناهار خود به سراغ رستوران‌های مجموعه باغ وحش بروید یا برای خرید تنقلات از بوفه‌های خوراکی‌فروشی کمک بگیرید. در بخش‌های بعدی هریک از این امکانات را به‌طور خلاصه معرفی می‌کنیم:

رستوران باغ وحش ارم تهران

اگر در ساعاتی از روز یا ظهر در این باغ وحش حضور دارید، می‌توانید از رستوران حاضر در این مجموعه غذاهای فست‌فودی یا ساندویچ بخرید و خودتان را سیر کنید. توجه داشته باشید که بیرون محوطه باغ وحش نیز انواع مختلفی از رستوران‌های لاکچری و سنتی وجود دارند که بهترین غذاها را برای ناهار و شام سرو می‌کنند.

بوفه‌های غذاخوری باغ وحش ارم تهران

اگر دوست دارید به هنگام گشت‌وگذار درون محوطه باغ وحش، خوراکی بخورید یا به ساندویچ‌های سرد و آماده علاقه دارید، بوفه‌های غذاخوری باغ وحش می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند. از این رو برای تهیه تنقلات و خوراکی‌های متنوع به سراغ این بوفه‌ها بروید.

در فصل زمستان می‌توانید ذرت مکزیکی این بوفه‌ها را امتحان کنید که طعم و عطر منحصربه‌فردی دارند. البته سایر خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ نیز در این بوفه‌ها یافت می‌شوند که مطابق با سلیقه افراد، مختلف خواهند بود.

کافی شاپ باغ وحش ارم تهران

علاقه‌مندان به قهوه یا نسکافه نیز می‌توانند از خدمات رفاهی و نوشیدنی‌های خوشمزه موجود در کافی‌شاپ باغ وحش ارم استفاده کنند. ناگفته نماند که علاوه بر کافی‌شاپی که در باغ وحش ارم وجود دارد، شما می‌توانید به محوطه مجموعه تفریحی ارم مراجعه کنید و بهترین کافی‌ها را سفارش دهید.

فروشگاه مواد غذایی باغ وحش ارم تهران

یکی از بهترین امکاناتی که در باغ وحش وجود دارد و عموم مردم به آن نیاز دارند، فروشگاه مواد غذایی آن است. از آنجایی که محوطه و مساحت باغ وحش تا حدودی بزرگ است، شما به هنگام گشت‌وگذار تابستانی در این مکان تشنه می‌شوید. بدین‌ترتیب وجود چنین فروشگاهی دسترسی شما به انواع نوشیدنی‌ها از جمله آب معدنی را تسهیل می‌کند.

در ضمن شما می‌توانید انواع تنقلات را از این فروشگاه مواد غذایی بخرید و در طول ساعات بازدید خود خوراکی‌های خوشمزه بخورید. بستنی نیز از دیگر گزینه‌های دلچسب به هنگام بازدید از باغ وحش در فصل تابستان است.

نمازخانه باغ وحش ارم تهران

از آنجایی که کشور ایران یکی از کشورهای مسلمان است، در بیشتر مراکز تفریحی و دیدنی این کشور نمازخانه‌ای به چشم می‌خورد که باغ وحش تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر برای جلوگیری از قضا شدن نمازتان قصد دارید در محوطه باغ وحش نماز بخوانید، می‌توانید به نمازخانه مراجعه کنید.

این نمازخانه به مهر و موکت مجهز است و خوشبختانه محیط تمیزی برای افراد نمازگزار به حساب می‌آید تا با خیالی آسوده نماز و عبادت خود را به جای آورند.

کارگاه آموزشی باغ وحش ارم تهران

از دیگر امکانات ویژه‌ای که در باغ وحش ارم شما را شگفت‌زده و البته سرگرم می‌کند، کارگاه آموزشی باغ وحش ارم تهران است. البته این کارگاه بیشتر برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده تا برخی از اطلاعات مربوط به حیات وحش و نحوه حفاظت از آن را در اختیار این گروه سنی قرار دهد. البته شرکت در این کلاس‌های آموزشی به افزایش دانش عموم مردم کمک خواهد کرد.

دریاچه ارم باغ وحش ارم تهران

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی موجود در باغ وحش ارم تهران، دریاچه بزرگ و پرآب آن است که برای عکاسی گزینه مناسبی خواهد بود. این دریاچه بسیار بزرگ است؛ به‌طوری‌که بازدیدکنندگان می‌توانند زمانی را به قایقرانی در این دریاچه بگذرانند تا لحظات خاطره‌انگیزی را رقم بزنند.

در ضمن این دریاچه بزرگ و وسیع، مکان مناسبی برای ماهیگیری است که علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند ساعاتی را به ماهیگیری سپری کنند.

شهربازی باغ وحش ارم تهران

اگر با کودک خود به محوطه باغ وحش می‌روید، بد نیست که او را به شهربازی آن نیز ببرید؛ زیرا در این قسمت، بهترین و هیجان‌انگیزترین وسایل بازی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌اند تا فرزند شما بیشترین لذت را ببرد. برخی از بازی‌های این شهربازی به‌صورت حقیقت مجازی ارائه می‌شوند که برای کودکان علاقه‌مند به رانندگی با موتور و ماشین گزینه خوبی هستند.

استخر روباز باغ وحش ارم تهران

استخر روباز یکی از جذاب‌ترین امکاناتی است که شما در محوطه ارم تهران مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر به شنا علاقه دارید، توصیه می‌کنیم به این استخر سر بزنید و از شنا کردن در فضای منحصربه‌فرد آن نهایت لذت را ببرید.

باغ وحش ارم چگونه تاسیس شد؟

باغ وحش ارم تهران برای اولین بار در سال 1352 توسط فردی به نام «علی‌رحیم خرم» راه‌اندازی شد. قدمت این باغ وحش به اواخر دوره پهلوی برمی‌گردد که در ابتدا آن را با نام «خرم» می‌خواندند. در ادامه فعالیت این باغ وحش بعد از انقلاب و در سال 1358، نام آن به «ارم» تغییر یافت.

از سال 1358 نیز باغ وحش ارم تحت نظر و کنترل بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی است که بر اساس قوانین دادگاه انقلاب به این بنیاد تحویل داده شد.

مکان‌های دیدنی در اطراف پارک وحش ارم

معمولا اگر شما برای مسافرت از روش‌هایی مانند رزرو تور استفاده می‌کنید، راهنمای تور میتواند اطلاعات مفیدی درباره جاهای دیدنی مقصد، به شما بدهد و اگر شما به‌طور شخصی سفر و برای اقامت روش‌هایی مثل رزرو هتل را انتخاب می‌کنید، یکی از راه‌های به‌دست آوردن اطلاعات از جاهای دیدنی شهری که به آن سفر کرده‌اید، خواندن مطالب درباره آن‌هاست که میتواند اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها به شما بدهد. با انتخاب باغ وحش ارم شما می‌توانید بعد از بازدید از این محوطه به سایر جاهای دیدنی تهران نیز سر بزنید؛ زیرا مجموعه ارم در مکان خوبی قرار گرفته است و به سایر اماکن دیدنی تهران دسترسی دارد. برخی از مراکز گردشگری و جذاب اطراف این باغ وحش و مجموعه شامل موارد زیر هستند:

• دریاچه چیتگر

• مجموعه ورزشی آزادی

• پارک جنگلی خرگوش دره

• بوستان جوانمردان

• پارک الهام

• موزه پول ایران

• مجموعه کارتینگ آزادی

بهترین باغ وحش تهران

با اینکه در پارک ملت یا باغ پرندگان نیز شما می‌توانید گونه‌هایی از حیوانات و پرندگان را ببینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید، اما بهترین باغ وحش تهران، ارم است؛ زیرا در این مجموعه از انواع جانداران محافظت و نگهداری می‌کنند. از آنجایی که مجموعه ارم گونه‌های مختلفی از حیوانات را در خود جای داده، نسبت به سایر باغ وحش‌ها دارای کیفیت و عملکرد بهتری است.

خرید حیوانات از باغ وحش تهران

متاسفانه توله‌ برخی از حیوانات در باغ وحش ارم به فروش می‌رسند یا به‌صورت قاچاق در اختیار دیگران قرار می‌گیرند که این معضل یکی از بدترین اتفاقات برای این حیات وحش است؛ زیرا خرید و فروش حیوانات از باغ وحش تهران کاری غیرمجاز است که مسئولان تا جای ممکن از آن جلوگیری می‌کنند؛ با این‌حال برخی از باغ وحش‌ها به‌طور غیرمجاز توله شیرها و ببرها را به‌صورت قاچاق به دیگران می‎فروشند.

هتل و اقامتگاه‌های نزدیک به پارک ارم کجاست؟

مجموعه تفریحی ارم در موقعیت مکانی خوبی قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اطراف این مکان دیدنی و پرطرفدار وجود دارند. از این رو اگر از شهرستان‌های ایران به شهر تهران می‌آیید، می‌توانید در یکی از هتل‌های اطراف پارک ارم اقامتی بی‌نظیر را تجربه کنید و از این مجموعه دیدنی و خاص نیز بازدید به عمل آورید. همچنین شما میتوانید با استفاده از وبسایت پرشین هتل، نسبت به رزرو هتل تهران اقدام نمایید. 

از آنجایی که در نزدیکی پارک ارم هتل‌های زیادی وجود دارند، شما با توجه به سلیقه، علاقه و بودجه خود می‌توانید یکی از بهترین هتل‌ها را به‌صورت آنلاین رزرو کنید. در ادامه برخی از بهترین هتل‌های نزدیک به پارک ارم را نام می‌بریم:

• هتل بستان تهران (نزدیک 9 کیلومتر با پارک ارم فاصله دارد)

• هتل المپیک تهران (در فاصله 11 کیلومتری پارک ارم قرار گرفته است)

• هتل آکادمی تهران ( حدود 11 کیلومتر با پارک ارم فاصله دارد)

• هتل آساره تهران ( تا پارک ارم 11.37 کیلومتر فاصله دارد)

• هتل پاسارگاد تهران ( در فاصله 11.54 کیلومتری پارک ارم واقع شده است)

جمع‌بندی

در این راهنما سعی کردیم که اطلاعات کامل و دقیقی را درباره مجموعه تفریحی و دیدنی باغ وحش ارم در اختیار شما قرار دهیم تا برای بازدید از این مکان، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برخی از سایت‌ها همانند پرشین هتل، اطلاعات به‌روز از نحوه خرید بلیط باغ وحش و ساعت کاری آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید :
منابع :