بهترین شهربازی مشهد کدام است؟ برای کسانی که به‌صورت خانوادگی و گروهی به این شهر دیدنی مسافرت می‌کنند یکی از تفریحات رایج سرزدن به شهربازی‌ها خواهد بود که برای رسیدن به پاسخ این سوال می‌توان گزینه‌های متنوعی را نام برد. در شهر سیاحتی و زیارتی مشهد تعداد زیادی شهربازی برای کودکان و بزرگ‌سالان وجود دارد که خدمات تفریحی مختص به خود را ارائه می‌دهند، ازاین‌رو انتخاب بهترین مکان ازنظر هر فردی ممکن است متفاوت باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

شهربازی مشهد، تجربه هیجان و سرگرمی

رفتن به شهربازی‌های مشهد هم برای کودکان و هم برای افراد بزرگ‌سال یک تفریح مهیج و لذت‌بخش به‌شمار می‌رود که می‌توان در کنار زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی، این مورد را نیز در برنامه سفر قرار داد. در سال‌های اخیر بر تعداد مسافرانی که به قصد گردش به مشهد سفر می‌کنند، افزوده شده و همین امر باعث می‌شود تا مسئولان نیز اماکن تفریحی متعددی را برای آن‌ها در نظر بگیرند. شهربازی مشهد مکانی پر از شادی و تفریح را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به همراه جمعی از دوستان یا خانواده خود در هنگام گشت‌وگذار در این شهر توریستی، خاطره‌ای به یاد ماندنی بسازید.

تفریحات کودکانه مشهد
پارک ملت

شهربازی مشهد مکانی پر از شادی و تفریح را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به همراه جمعی از دوستان یا خانواده خود در هنگام گشت‌وگذار در این شهر توریستی، خاطره‌ای به یاد ماندنی بسازید.

مکان های تفریحی مشهد برای کودکان

بدون شک با حرف‌زدن درباره شهربازی مشهد، اولین گروه سنی که از طرفداران پروپاقرص چنین مکانی‌هایی به‌شمار می‌روند، کودکان هستند که همیشه دوست دارند تا بازی‌های مهیج و جذاب را تجربه کنند.
در شهر مشهد نیز بخش قابل توجهی از شهربازی‌ها مختص به کودکان و نوجوانان است که جدا از تفریح و سرگرمی، می‌توانند چیزهای زیادی را در این مکان‌ها یاد بگیرند و خاطره خوشی از بودن در مشهد ثبت کنند.

شهربازی جنگل جادویی مشهد

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر مشهد، شهربازی معروف و سرگرم‌کننده‌ای را در خود جای می‌دهد که با نام جنگل جادویی معروف است. در این مکان، بازی‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود. برای اینکه بتوانید فرزند خود را به محلی پر از شگفتی و جذابیت ببرید باید به مرکز خرید پروما در مشهد مراجعه کنید. بیشتر وسایلی که در این محل قرار دارند برای رده سنی کودکان مناسب است.

ازطرفی به‌منظور سرگرم‌کردن نوجوانان نیز می‌توانید چند وسیله تفریحی را مشاهده کنید که برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده، انتخاب خوبی هستند. از سری بازی‌های دوست‌داشتنی در این محل باید به ترامپولین، شهربادی، مینی بولینگ، فانی کار، هواپیمای گردان و فانوس اشاره کرد.

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌هایی که در این شهربازی مشهد وجود دارد، سینما چند بعدی است که به‌طور معمول با استقبال خوبی ازسوی کودکان و نوجوانان مواجه می‌شود و لحظات هیجان‌انگیزی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. برای دسترسی به اطلاعات مربوط به ساعت بازدید، آدرس دقیق و همچنین تلفن تماس شهربازی جنگل جادویی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. آدرس: مشهد، میدان جانباز، مرکز خرید پروما، طبقه سوم
  2. شماره تماس: 05137637401
  3. ساعت بازدید: همه روز بین 9 صبح تا 24 شب است.
تفریحات کودکانه مشهد
شهر بازی خورشید موسوم به الماس شهر

شهربازی پونی پارک مشهد

باید گفت در شهربازی مشهد با نام یونی پارک، کودکان می‌توانند در کنار تفریح و سرگرمی به‌خوبی با مشاغل مختلف نیز آشنا شوند و در فضایی کوچک‌تر، لوازم و ابزارهای مربوط به آن‌ها را مشاهده کنند. این شهربازی از سری مکان‌های تفریحی سرپوشیده در شهر مشهد است که می‌توانید فرزندان خود را برای چند ساعتی به این محل ببرید. مشاغلی مانند گل‌فروشی، آرایشگری، نانوانی، سوپرماکت و بسیاری موارد دیگر در یونی پارک آموزش داده می‌شود.

درضمن بخشی از این شهربازی جذاب دارای یک بیمارستان کوچک است که به کودکان اجازه می‌دهد تا در نقش پزشک و پرستار علاوه‌بر بازی، با این مشاغل نیز آشنایی پیدا کنند. در واقع چنین فضایی به کودک شما اجازه می‌دهد تا درباره آینده خود و انواعی از مشاغلی که در جامعه وجود دارد اطلاعات جالبی به‌دست آورد. اگر دوست داشته باشید تا تولد فرزندتان را در این مکان جشن بگیرید باید به اتاق تولد مراجعه کنید. اطلاعات مربوط به یونی پارک عبارت‌اند از:

  1. آدرس: میدان جانباز شهر مشهد، طبقه سوم مجتمع نیکا
  2. شماره تلفن: 05132677473
  3. زمان بازدید: روزهای عادی از ساعت 16 تا 23 و ایام تعطیل نیز بین 11 صبح تا 23 شب دایر است.
تفریحات کودکانه مشهد
کوهستان پارک شادی مشهد

شهربازی کارالند مشهد

دیگر شهربازی مشهد که مخصوص کودکان است و خدمات بسیار متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، کارالند نام دارد. در این مکان نیز برنامه‌های اصلی برای کودکان بیشتر حول محور آشنایی با مشاغل می‌چرخد. مفاهیمی که در این مکان به‌صورت آموزشی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد شامل تقویت روحیه کار گروهی، کمک به پیشرفت شخصیتی آن‌ها، رشد استعدادها و یادادن مهارت‌های تیمی است. شهربازی کارالند به‌طور کلی در مکانی به مساحت هزار مترمربع قرار دارد و دارای 2 طبقه است.

کودکان درمجموع قادر هستند تا با حضور در این محل تفریحی، با بیش از 20 شغل مختلف آشنا شوند. در طبقه بالایی این شهربازی مجهز، فروشگاه‌های مختلفی در کنار سینما کافه و آتلیه عکاسی وجود دارد که فرصت بسیار خوبی را برای خانواده‌ها به‌وجود می‌آورد تا لحظات بسیار خوبی را پشت سر بگذارند. شهربازی جذاب و دوست‌داشتنی کارالند برای رده سنی بین 3 تا 12 سال بهترین انتخاب است و امکانات متنوعی را ارائه می‌دهد که بیشتر جنبه آموزشی دارند و عبارت‌اند از:

  1. دندانپزشکی و پزشکی
  2. خلبانی
  3. باغبانی
  4. آتش‌نشانی
  5. نجاری
  6. مشاغل نظامی
  7. نقاشی
  8. موسیقی
  9. رانندگی
  10. آرایشگری

ساعت بازدید در این مجموعه تفریحی به‌صورت روزانه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح شروع می‌شود و خدمات‌دهی تا 23 شب ادامه پیدا می‌کند، دیگر اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تماس عبارت‌اند از:

  1. آدرس : مشهد، بلوار هفت تیر، خیابان گلشن، طبقه سوم برج آرمیتاژ گلشن
  2. شماره تلفن : 05138335200

شهربازی کلوپ پاندا و پاندا پلاس مشهد

درصورتی‌که می‌خواهید یک شهربازی مشهد را برای تجربه هیجان، خلاقیت و بازی بیشتر کودکان انتخاب کنید، کلوپ پاندا گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد که با ارائه خدمات گوناگون شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. در این شهربازی، 2 بخش مختلف با عنوان خلاقیت و ورزش در نظر گرفته شده که دارای 17 ایستگاه متنوع است. بچه‌ها می‌توانند در هرکدام از ایستگاه‌ها توقف داشته باشند و یکی از بازی‌های مورد علاقه خود را انجام دهند.

ایستگاه‌های جالبی که می‌توانید در شهربازی کلوپ پاندا مشاهده کنید شامل پل معلق، ماشین‌رانی، تیر و کمان، ترامپولین و ورزش‌های سنتی است که هرکدام از آن‌ها برای کودکان جذابیت و شیرینی خاصی دارد. برای اینکه هیجان و انرژی بچه‌ها در این مکان بیشتر تخلیه شود، باید ایستگاه‌هایی مثل قایق‌سواری، سرسره، جامپینگ، تفنگ لیزری، صخره‌نوردی، هلیکوپتر تکان‌دهنده و استخر توپ را انتخاب کنید.

کارگاه‌های نقاشی، بازی فکری، لگو و کتاب‌خوانی نیز از سری امکاناتی هستند که به رشد فکری و خلاقیت فرزند شما کمک زیادی می‌کند و بدون شک بسیاری از کودکان انجام این فعالیت‌ها را دوست دارند. باید این را در نظر داشته باشید که این شهربازی مشهد دارای 2 شعبه است که مکان دیگر با نام پاندا پلاس شناخته می‌شود و در محدوده دیگری از شهر قرار دارد و خدمات مشابهی را ارائه می‌دهد. اطلاعات مربوط به این مکان‌ها به‌صورت زیر هستند:

  1. آدرس شعبه کلوپ پاندا: مشهد، نبش صیاد شیرازی 18
  2. شماره تماس کلوپ پاندا: 05138682494
  3. آدرس شعبه پاندا پلاس: مشهد، الهیه، بلوار رحمانی، نبش سجادیه 21
  4. شماره تماس شعبه پاندا پلاس: 05135140000
  5. ساعت بازدید: همه روز از ساعت 8 صبح تا 22 و 30 دقیقه

شهربازی علمی پروفسور بازیما مشهد

شاید این‌طور به‌نظر برسد که عجیب‌ترین شهربازی مشهد، پارک علمی پروفسور بازیما بوده و هدف از طراحی و ساخت این مکان بیشتر برای ارائه بحث‌های علمی به کودکان است. کودکان با حضور در این مکان می‌توانند چیزهای زیادی را یاد بگیرند و محل مناسبی برای کسب یک تجربه جدید به‌شمار می‌رود. از سری موضوع‌های تخصصی و جذاب در شهربازی بازیما  سفر به داخل بدن انسان است.

به‌دلیل استفاده از امکانات بسیار عالی و خاص در این شهربازی، می‌توان گفت که یکی از بهترین مکان‌های تخصصی برای آموزش بحث‌های علمی به کودکان در سراسر کشور و جهان به‌شمار می‌رود. در شهربازی بازیما سعی بر این بوده تا با طراحی بازی‌های جذاب و مهیج برای کودکان، مباحث متنوعی در قالب سرگرمی به آن‌ها یاد داده شود که در همین راستا باید به بخش‌هایی همچون عصب‌سنج، ماشین زمان و بازی‌های تعاملی شاره کرد.

یکی از قسمت‌های جالب توجه در این مکان، واقعیت مجازی است که به ارائه موضوع‌هایی مانند جانورشناسی، دیرینه‌شناسی، انسان‌شناسی و افلاک‌نما می‌پردازد که هرکدام از آن‌ها دنیایی خاص را در نظر کودکان نمایش می‌دهند. مسئولان شهربازی بازیما حساسیت زیادی روی وقت‌شناسی دارند و به همین دلیل مراجعه‌کنندگان تنها می‌توانند در سانس‌های گردش علمی که مدت‌زمان 1.5 ساعت طول می‌کشد در این محل حضور داشته باشند.

اگر کودک زیر 3 سال دارید نیازی نیست تا برای ورودی آن‌ها به این مکان هزینه‌ای بپردازید. درضمن کارشناسان مجموعه بازیما در تمامی بخش‌ها فرزندان شما را همراهی می‌کنند تا راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهند. اطلاعات مربوط به بازید از شهربازی بازیما به‌صورت زیر است:

  1. ساعت بازدید: هر روز از 9 صبح تا 17 عصر
  2. آدرس: مشهد، بلوار شاهنامه، شاهنامه 42، پلاک 16
  3. شماره تماس: 09302998890

شهربازی سرزمین بازی‌های سمگا مشهد

از ویژگی‌های بسیار مهمی که می‌توان برای این شهربازی مشهد در نظر گرفت، قرارگیری در نزدیکی پایانه مسافربری است که دسترسی خوبی را برای اغلب مسافران فراهم می‌کند. این شهربازی در مکانی با مساحت نزدیک به 20هزار مترمربع ساخته شده که ازاین‌نظر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های بازی سرپوشیده مشهد و کل کشور محسوب می‌شود.

در شهربازی سمگا به‌طور کلی 110 دستگاه بازی پیشرفته و مجهز برای کوکان وجود دارد که با امتحان‌کردن آن‌ها بدون شک متوجه گذر زمان نمی‌شوید. برخی از این وسایل شامل ماشین برقی، لیزر شو، قطار شادی، هلیکوپتر و ایرهاکی است.

ازآنجایی‌که این شهربازی ظرفیتی در حدود 600 نفر دارد پس با خیال راحت می‌توانید یک بلیت برای فرزند دلبندتان رزرو کنید و اجازه دهید تا در یکی از بهترین مکان‌های تفریحی بازی کند. در کنار دستگاه‌ها و وسایل بازی متنوع، شما قادر هستید تا سری هم به سالن‌های اختصاصی این شهربازی مجهز و پیشرفته بزنید که در گروه‌هایی همچون تیر و کمان، بیلیارد و بولینگ قرار می‌گیرند.

سینما 5 بعدی سمگا نیز از آن خدماتی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنارش گذشت، پس برای اینکه سرگرمی و نشاط بیشتری را در این فضا تجربه کنید حتما سری به این مکان برنید. ازطرفی اطلاعات بازدید این شهربازی عبارت‌اند از:

  1. آدرس: مشهد، انتهای خیابان امام رضا، پایانه مسافربری مشهد، طبقه منفی 1
  2. شماره تماس: 05138519611
  3. ساعت بازدید: از شنبه تا 5شنبه این شهربازی از ساعت 16 تا 22 و 30 دقیقه فعال است اما جمعه‌ها از 11 صبح شروع به فعالیت می‌کند.

شهربازی کیان سنتر 2 مشهد

اگر نام مرکز کیان سنتر در شهر مشهد به گوشتان خورده باشد باید بدانید که یکی از شهربازی‌های معروف نیز در این مکان قرار دارد که با نام لگو سینی نیز شناخته می‌شود و امکانات خوبی برای کودکان فراهم می‌کند. خریدکردن از سری لذت‌های هر سفری است، پس اگر در هنگام رفتن به مشهد هوس خرید کردید حتما به این مرکز سر بزنید تا علاوه‌بر تهیه اقلام مورد نیاز خود، بتوانید چند ساعتی هم کودکتان را سرگرم کنید.

در این شهربازی مشهد، بازی‌های خاص و جذابی وجود دارد که باعث محبوبیت بیشتر این مکان در میان گردشگران و ساکنان شهر می‌شود. فرزند شما می‌تواند از بازی‌هایی همچون بسکتبال، ماشین کوبنده، چرخ‌وفلک، سورتمه، ماجراجویان، دربی و کاراسل اسب استفاده کند.

درصورتی‌که فرزند شما به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند باشد، شهربازی کیان سنتر 2 با ارائه چنین امکاناتی به سرگرم‌کردن آن‌ها کمک زیادی می‌کند که دارای چندین دستگاه مختلف است. تجربه حضور در سینما 7 بعدی و بهره‌مندی از تفریحات متنوع در کیان سنتر 2 با پرداخت هزینه‌های مناسبی برای خانواده‌ها امکان‌پذیر است که برای کسب اطلاعات لازم درباره بازدید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. آدرس: مشهد، تقاطع بلوار فرامرز عباسی و جانباز، مجتمع کیان سنتر 2، طبقه 11
  2. شماره تلفن: 0512614403
  3. زمان بازدید: شنبه تا 4شنبه و جمعه از ساعت 17 تا 24، 5شنبه‌ها از 10:30 تا 14

شهربازی اکسیر مشهد

برای دسترسی به شهربازی مشهد با عنوان اکسیر باید به طبقه چهارم این مجتمع تجاری مراجعه کنید تا دنیایی متفاوت و رنگارنگ از بازی‌ها و سرگرمی‌های گوناگون را ببینید. در این مجموعه تفریحی شما می‌توانید خرید و سرگرمی را در کنار هم تجربه کنید که بازی‌هایی مانند ایرهاکی، بسکتبال، کلبه کودک و سوپر بایک را در اختیار بازدیدکنندگان در رده‌های سنی زیر 12 سال قرار می‌دهد.

جذابیت‌های موجود در این شهربازی به همین موارد ختم نمی‌شود و مسئولان مجموعه سعی دارند تا برای بزرگ‌سالان نیز وسایل تفریحی خاصی را تعبیه کنند که از بهترین موارد باید تفنگ رمبو، گیمی هامر و دارت را نام برد. اگر می‌خواهید طبق زمان‌بندی مناسبی به این مکان سرپوشیده و دوست‌داشتنی سر بزنید بهتر است اطلاعات لازم درباره شهربازی اکسیر را در اختیار داشته باشید که به‌صورت زیر هستند:

  1. آدرس: مشهد، قاسم آباد، چهارراه مخابرات، طبقه چهارم مجتمع اکسیر
  2. شماره تلفن: 05136638430
  3. ساعت بازدید: هر روز از ساعت 8 تا 23

شهربازی سرزمین عجایب مشهد

برای شناخت انواع شهربازی مشهد که مناسب رده سنی کودکان است باید نام سرزمین عجایب را هم در فهرست خود قرار دهید. این مجموعه تفریحی با نام الماس شرق نیز شناخته می‌شود. هرچند بیشتر بازی‌های موجود در این مکان تفریحی مخصوص کودکان است اما حداقل می‌توانید برای هر گروه سنی یک دستگاه مخصوص پیدا کنید. به‌طور تقریبی 140 بازی در این مجموعه وجود دارد که برخی از آن‌‌ها عبارت‌اند از:

  1. بازی با شن
  2. مینی جت
  3. آفتاب مهتاب
  4. واقعیت مجازی
  5. بازی‌های کامپیوتری
  6. چرخ‌وفلک
  7. بیلیارد
  8. بولینگ
  9. دارت
  10. فوتبال دستی
  11. صندلی ماساژور
  12. کیدی راید هواپیما
  13. زنبور
  14. زرافه

فناوری‌های مورد استفاده برای ساخت وسایل تفریحی در شهربازی مشهد با نام سرزمین عجایب، مطابق با استانداردهای روز دنیا است و سطح کیفی بالایی دارند. شما برای رفتن به این مکان باید اطلاعات زیر را بدانید:

  1. آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، طبقه فوقانی مجتمع تجاری الماس شرق
  2. شماره تماس: 05137113327
  3. ساعت بازدید: همه روز از ساعت 10 تا 23

شهربازی کیدز کلاب کیدو مشهد

در هنگام بررسی بهترین شهربازی مشهد برای کودکان، نام کیدز کلاب کیدو به چشم می‌خورد که یکی از مکان‌های لوکس و زیبا است. این مجموعه محیطی شاد و مفرح را برای فرزندان شما فراهم می‌کند. کیدز کلاب کیدو یک مهدکودک و شهربازی سرپوشیده است که والدین می‌توانند با خیال راحت فرزندان خود را به این محل بسپارند تا برای رفتن به خرید یا بازدید از مکان‌های دیگر، از بابت ایمنی کودک مطمئن باشند. این مجموعه تفریحی بسیاری از مفاهیم و آموزش‌های لازم برای کودکان را در قالب بازی‌های سرگرم‌کننده به آن‌ها یاد می‌دهد و ازنظر خدمات‌دهی و امکانات ارائه‌شده نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

  1. آدرس: مشهد، بلوار فرامرز عباسی، فرامز 37، بین خیابان توکلی 5 و 7
  2. شماره تماس: 05137623628
  3. ساعت بازدید: از ساعت 8 تا 20
تفریحات کودکانه مشهد
شهربازی معارفی مشهد

شهربازی های نزدیک حرم

بسیاری از گردشگران به هدف زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنند و معمولا دوست دارند تا بعداز زیارت به مکان‌های دیدنی و امکانات تفریحی دیگر نیز دسترسی داشته باشند که برای این منظور می‌توان شهربازی مشهد در نزدیکی حرم را انتخاب کرد. چنین مکان‌هایی خدمات سرگرم‌کننده زیادی را ارائه می‌دهند و بهترین انتخاب برای گذراندن اوقات خانوادگی و ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیز و پر از هیجان است. شما می‌توانید بعداز رفتن به حرم از شهربازی‌های زیر هم دیدن کنید.

شهربازی هپی لند مشهد

هپی لند دیگر شهربازی مشهد است که هر کودکی با حضور در این مکان، شادی و نشاط زیادی را تجربه می‌کند و بدون شک با خوشحالی از آن خارج می‌شود که مهم‌ترین ویژگی این مکان، نزدیکی به حرم است. وجود بیش از 50 وسیله و دستگاه بازی باعث می‌شود تا کودکان زمان زیادی را در این مکان بگذرانند. کشتی، انگری‌برد، هلیکوپتر، قطار و صخره‌نوردی تنها بخشی از تفریحات شهربازی هپی لند را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بازی‌ها برای نوجوانان و کودکان تعبیه شده اما افراد بزرگ‌سال هم می‌توانند برای گذران وقت و سرگرم‌‌شدن در مدت‌زمان حضورشان از وسایلی مثل بیلیارد، فوتبال دستی و بازی‌های کامپیوتری استفاده کنند یا اینکه به سینما 7 بعدی بروند. اطلاعات بازید این شهربازی عبارت‌اند از:

  1. آدرس: مشهد، بلوار طبرسی، بین طبرسی 27 و 29، طبقه سوم مجتمع تجاری آرمیتاژ
  2. شماره تماس: 05133693770
  3. ساعت بازدید: همه روز بین ساعت‌های 10 تا 13:30 و 16:30 تا 22
تفریحات کودکانه مشهد
پارک وحدت مشهد

شهربازی اکسون پارک مشهد

اگر درحال جست‌وجو برای پیداکردن نزدیک‌ترین شهربازی مشهد به حرم مطهر رضوی هستید باید گفت که اکسون پارک نیز یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود که در فاصله کمی از این مکان زیارتی قرار دارد. برج اکسون در واقع یکی از مراکز خرید مهم در مشهد است که والدین در هنگام حضور خود، برای سرگرم‌کردن بچه‌ها می‌توانند آن‌ها را به این پارک دیدنی و جذاب ببرند تا از تفریحات موجود استفاده کنند.

در این شهربازی مشهد که در میان گردشگران نیز محبوبیت زیادی دارد، امکان استفاده از بازی‌های متنوعی همچون ماشین کوبنده، قصر کودک، اتاق گریم و تیر و کمان برای حاضرین فراهم می‌شود. در هنگام رفتن به بخش‌های مختلف این شهربازی مهیج و دوست‌داشتنی در شهر مشهد یادتان نرود که حتما سری هم به قسمت واقعیت مجازی بزنید که جذابیت‌های خاص خود را دارد.

ازآنجایی‌که بلیت ورودی اکسون پارک هزینه خیلی زیادی را برای شما به‌دنبال ندارد، پس می‌توان گفت با صرف مبلغی مناسب قادر به استفاده از تفریحات زیادی هستید که بخشی از سفر شما را کامل می‌کند. اطلاعات بازید برای علاقه‌مندان نیز عبارت‌اند از:

  1. ساعت بازدید: از شنبه تا جمعه از ساعت 10 تا 22:30
  2. آدرس: مشهد، میدان 17 شهریور، طبقه چهارم مجتمع تجاری اکسون
  3. شماره تماس: 09369471466

نام مکان بازی در حرم امام رضا (ع)

باید گفت که شما با حضور در حرم امام رضا (ع) می‌توانید به یکی از شهربازی‌های مشهد بروید تا کودک شما در کنار بازی و سرگرمی با مفاهیم دینی و اخلاقی نیز بیشتر آشنا شود. محل بازی کودکان در حرم امام رضا (ع) با نام شهربازی معارفی شناخته می‌شود که با ارائه خدمات متنوع و امکانات رفاهی لازم برای حاضرین، در بین بسیاری از گردشگران محبوب است.

در واقع مکان مخصوص کودکان در حرم امام رضا (ع) که دیگر شهربازی مشهد به‌شمار می‌رود، با در اختیار داشتن 14 مجموعه بازی مجزا به فرزندان شما این امکان را می‌دهد تا خلاقیت و سطح یادگیری خود را درباره مسائل مختلف ارتقا دهند.

بازی‌هایی که در شهربازی معارفی ارائه می‌شود مختص به 4 رده سنی مختلف ازجمله خردسال، کودکان گروه الف و ب در کنار نوجوانان 13 تا 17 سال است که فضایی شاد و آموزنده دارد. در این شهربازی مشهد اطلاعاتی درباره مشاغل و مفاهیم شهروندی ارائه می‌شود و ازآنجایی‌که همراه با بازی و تفریح است، برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. برای دسترسی به این مکان به اطلاعات زیر نیاز دارید:

  1. آدرس: مشهد، حرم امام رضا (ع)
  2. ساعت بازدید: هر روز به‌جز شنبه از ساعت 8:30 تا 13 و 16 تا 21

شهربازی حرم امام رضا (ع) در کدام صحن است؟

بدون شک با اطلاع از وسعت بالای حرم مطهر رضوی ممکن است پیداکردن شهربازی معارفی کمی برایتان دشوار باشد که باید بدانید این مکان تفریحی و فرهنگی در صحن جامع رضوی قرار دارد. برای رسیدن به شهربازی مشهد با نام معارفی باید از ورودی باب الجواد به سمت پارکینگ شماره یک بروید تا جمعی از کودکانی را ببینید که با شادی و نشاط درحال بازی و تفریح هستند. ورودی این شهربازی برای عموم مردم رایگان است و درصورتی‌که بخواهید از وسایل بازی استفاده کنید، برخی از آن‌ها متناسب با تعرفه اعلامی نیازمند پرداخت هزینه خاصی هستند.

شهربازی های رو باز مشهد

آیا به‌دنبال انتخاب یک شهربازی مشهد هستید که در فضای باز باشد؟ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چراکه در میان مکان‌های تفریحی متنوع در این شهر توریستی، پیداکردن چنین محلی خیلی راحت است. بسیاری از امکانات تفریحی غول‌پیکر و مهیج وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را در شهربازی‌های سرپوشیده قرار داد به همین خاطر برخی از افراد دوست دارند که به یک مکان روباز بروند تا در کنار هواخوری و استراحت، سرگرمی هم داشته باشند.

شهربازی پارک ملت مشهد

پارک ملت در واقع یکی از جاذبه‌های شهر مشهد محسوب می‌شود و بسیاری از گردشگران در برنامه سفر خود حتما سری هم به این مکان دوست‌داشتنی می‌زنند تا چند ساعتی را در کنار خانواده خوش بگذرانند. شهربازی مشهد با نام پارک ملت در میان ساکنان این شهر و گردشگران معروف است که در سال 1351 به بهره‌برداری رسید و در این مدت نیز مورد بازسازی قرار گرفت تا خدمات خود را ارتقا دهد.

زمینی که برای ساخت این شهربازی اختصاص پیدا کرده برابر با 3 هکتار است و با توجه به وسعت بالایی که دارد، انواع و اقسام بازی‌ها را ارائه می‌دهد. اگر برنامه سفر به مشهد را دارید، پارک ملت را فراموش نکنید. بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک شهر را می‌توانید در پارک ملت ببینید که ارتفاعی در حدود 80 متر و وزنی معادل با 250 تن دارد که با نام فانفار نیز معروف است و وقتی سوار می‌شوید نمای زیبایی از مشهد را زیر پای خود مشاهده می‌کنید.

امکاناتی که در این مجموعه تفریحی دیده می‌شود به قدری متنوع و جذاب هستند که بدون شک نظر شما را به خود جلب می‌کند، برخی از آن‌ها شامل سرسره بادی، اسکیت بورد، سورتمه، صندلی فضایی، کریزی دنس، قطار کودکان، کشتی صبا و فایربال است. با این حساب می‌توان گفت که شما با حضور در پارک ملت، اوج هیجان و لذت را در این شهربازی مشهد تجربه می‌کنید. اطلاعات بازدید نیز به‌صورت زیر هستند:

  1. آدرس: مشهد، بلوار امامت، روبه‌روی امامت 8، شهربازی پارک ملت
  2. ساعت بازدید: شنبه تا 4شنبه از ساعت 14 تا 23، جمعه و 5شنبه از 11 تا 23
  3. شماره تماس: 0513694741، 05136094986

شهربازی وحدت مشهد

برای انتخاب شهربازی مشهد که تفریحات آبی و بازی با دستگاه‌های مختلف را در کنار هم داشته باشد، بهتر است پارک وحدت را در اولویت خود قرار دهید که یک دریاچه بزرگ برای قایق‌سواری دارد. جذابیت اصلی پارک وحدت این است که به‌صورت 24 ساعت فعالیت می‌کند و شما در هر موقعیتی که به‌دست آورید، می‌توانید برای گشت‌وگذار به این محل سری بزنید اما به‌منظور استفاده از خدمات باید ساعت سرویس‌دهی را در نظر بگیرید.

درضمن از میان شهربازی‌های روباز مشهد، پارک وحدت فاصله خیلی کمی تا حرم دارد و بعد از زیارت با چند دقیقه پیاده‌روی به این مکان می‌رسید. ورودی شما رایگان است اما برای استفاده از وسایل بازی باید مبلغی را پرداخت کنید.
بازی در طبیعت حس و حال خوبی را به شما می‌بخشد و می‌توانید با سوارشدن به قایق‌های پدالی قو چند دقیقه‌ای را در این دریاچه وقت بگذرانید. دیگر امکانات قابل دسترس برای بازدیدکنندگان نیز شامل قطار کودک، استخر توپ، تاب، زمین اسکیت، میز شطرنج، ترامپولین، پینگ‌پنگ، چرخ‌وفلک و ترافیک کودک است.

  1. آدرس: مشهد: بلوار وحدت، بوستان وحدت
  2. شماره تماس: 05133663676
تفریحات کودکانه مشهد
قلعه سحرآمیز مشهد

شهربازی سرزمین خورشید مشهد

یکی دیگر از شهربازی‌های روباز مشهد، الماس شهر است که تا چند سال پیش با نام سرزمین خورشید شهرت داشت و مساحتی برابر با 4 هکتار دارد. در این مکان که سال 1383 ساخته شد 120 دستگاه بازی دیده می‌شود. در این شهربازی مشهد، خانواده‌ها می‌توانند در محیطی دلنشین و آرام کنار هم وقت بگذرانند و از امکانات موجود نیز استفاده کنند که بدون شک گذر زمان را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در این مجموعه یک ترن هوایی بسیار مرتفع درحال ساخت بوده که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است اما دیگر خدمات آنقدر متنوع هستند که زمان شما را به‌خوبی پر کنند که شامل اسکای فلایر، استخر توپ، شاتل باس، فریزبی، فنجان گردان و تاب کودک می‌شود.

  1. آدرس: مشهد، خیام شمالی، روبه‌روی بازار بین‌المللی سپاد
  2. ساعت بازدید: هر روز از ساعت 18 تا 1 بامداد
  3. شماره تماس: 05138527804، 05137522222

شهربازی کوهسنگی لند مشهد

در بخش جنوبی پارک کوهسنگی لند مشهد یک دریاچه زیبا وجود دارد که مکانی بسیار خوش آب‌وهوا است و می‌توان اوقات لذت‌بخشی را در کنار خانواده یا دوستان سپری کرد. قرارگیری دریاچه در این شهربازی مشهد بهترین محل برای ارائه امکانات و تفریحات آبی متنوع است که شما می‌توانید با قایق‌رانی روی آب، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.

سکوت و آرامش در این دریاچه جذاب را می‌توانید با استفاده از قایق پدالی فولکسی به‌خوبی حس کنید، ازطرفی برای کودکان نیز استخر توپ و قایق دستی در نظر گرفته می‌شود تا بازی و سرگرمی خوبی داشته باشند. کافی‌شاپ کودکان، بایک ریسینگ و ترامپولین نیز از دیگر امکاناتی هستند که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. مواردی که به آن‌ها اشاره شد بخشی از خدمات این شهربازی مشهد به‌شمار می‌روند و بدون شک تجربه تمامی بازی‌ها نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

  1. آدرس: مشهد، کوهسنگی، انتهای خیابان دکتر بهشتی، بلوار شهید خلیلی، انتهای خیابان رودکی
  2. ساعت بازدید: شنبه تا 5شنبه از ساعت 88 تا 20 به‌جز ایام تعطیل
  3. شماره تماس: 09014449838

شهربازی های مخصوص بزرگسالان در مشهد

شهربازی‌های مشهد برای بزرگ‌سالان نیز برنامه‌های متنوعی دارند تا آن‌ها هم بتوانند با استفاده از بازی‌های جذاب و فعالیت‌های مهیج، انرژی خود را در این مکان‌ها تخلیه کنند و به تفریح مشغول شوند. با این حساب اگر می‌خواهید یک شهربازی مشهد برای بزرگ‌سالان را به‌منظور تفریح و نشاط انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کافی دررابطه‌با بهترین مکان‌ها در اختیار داشته باشید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

پاتیناژ پدیده شاندیز مشهد

اگر اطلاعات کمی از بازی پاتیناژ داشته باشید ممکن است وسوسه شوید تا برای یک‌بار هم که شده این کار را تجربه کنید که در شهربازی مشهد چنین امکانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. منطقه توریستی پدیده شاندیز به‌تنهایی یک جاذبه توریستی پرطرفدار در شهر مشهد است که در دل خود تعداد زیادی محل‌های تفریحی و خدمات مناسب را برای گردشگران جای می‌دهد.

به‌احتمال زیاد سالن پاتیناژ از مکان‌های دیدنی و جذاب این منطقه به‌شمار می‌رود که در زمینی به مساحت یک هزار و 600 مترمربع ساخته شده و از این بابت در سطح خاورمیانه شهرت خوبی برای خود دست‌وپا کرده است. از این شهربازی مشهد به‌دلیل داشتن سالن پاتیناژ نمی‌توان به‌راحتی عبور کرد چراکه یک تجربه جدید و منحصربه‌فرد برای بسیاری از افراد است.

البته این مکان تنها مختص به بزرگ‌سالان نیست و کودکان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر اسکی روی یخ را بلد باشید که این تفریح لحظاتی شیرین و دوست‌داشتنی برایتان به‌وجود می‌آورد، در غیر این صورت تماشای بازی دیگران هم جذابیت‌های خود را دارد.

  1. آدرس: مشهد، شاندیز، مرکز خرید و سرگرمی پدیده شاندیز، بلوک 5
  2. شماره تماس: 05138888
  3. ساعت بازدید: هر روز از ساعت 10 تا 22

شهربازی ویلاژ توریست مشهد

منطقه محبوب طرقبه مشهد همیشه شاهد حضور طیف گسترده‌ای از گردشگران و اهالی این شهر است، به همین خاطر وجود چندین شهربازی و مرکز تفریحی متنوع در این محل امری طبیعی به‌نظر می‌رسد. برای شناخت دیگر شهربازی مشهد در منطقه طرقبه که با ارائه خدمات و امکانات بسیار عالی تاکنون توانسته است نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند باید نام ویلاژ توریست را هم به خاطر بسپارید.

در طبقه سوم از مجموعه تجاری ویلاژ توریست برای ساخت محلی تفریحی همراه با انواع دستگاه‌ها و وسایل بازی، بخشی با مساحت 4هزار مترمربع در نظر گرفته شده است. در ویلاژ توریست امکاناتی مانند ماشین کوبنده، بازی‌های رایانه‌ای، بولینگ، سینما 7 بعدی، هاورکرافت و بیلیارد تعبیه می‌شود و شما در هنگام حضورتان می‌توانید با پرداخت هزینه مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

  1. آدرس: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، نبش امام رضا 8، مجتمع تجاری ویلاژ توریست
  2. ساعت بازدید: از شنبه تا جمعه ساخت 9:30 تا 23
  3. شماره تماس: 05135595199

شهربازی هلیوم پارک

به بخش هیجان‌انگیز از معرفی شهربازی مشهد می‌رسیم، مکانی که بزرگ‌سالان و کودکان می‌توانند ساعت‌ها بازی با انواع وسایل را تجربه کنند که شامل فعالیت‌های بسیار مهیج و پرانرژی می‌شود. شهربازی مشهد هلیوم که با عنوان اولین پارک پرشی ایران نیز شناخته می‌شود، با در اختیار داشتن 2 سالن بسیار 1500 مترمربعی، از بزرگ‌ترین مکان‌های سرپوشیده در این شهر است.

2 طبقه از مجتمع تجاری مروارید گوهرشاد به ساخت این بنا اختصاص داده شده که هر بخش، طراحی منحصربه‌فردی دارد. هیجان، لذت، تحرک و شادی را می‌توانید در این مکان به خود هدیه دهید. درنظرگرفتن 2 بخش مجزا برای آقایان و بانوان از ویژگی‌های مهم هلیوم پارک محسوب می‌شود که ازنظر هزینه بلیت تفاوتی با هم ندارند.

بازی‌های ارائه‌شده نیز شامل والیبال ترامپولین، کیک‌بال ترامپولین، ژیمناستیک، فوتبال، وایپ اوت، صخره‌نوردی، ایربگ و فری جامپینگ است. در کنار تمامی این موارد باید بخش هیجان‌انگیز واقعیت مجازی را هم اضافه کرد که همیشه مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرد و آن‌ها را به‌خوبی سرگرم می‌کند.

  1. آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 5 و 7، طبقه چهارم و پنجم مجتمع تجاری مروارید گوهرشاد
  2. ساعت بازدید: شنبه تا 4شنبه از ساعت 10 تا 23 و روزهای جمعه و 5شنبه از ساعت 10 تا 24
  3. شماره تماس: 05131439

امکانات شهربازی های مشهد

معیار همه افراد برای رفتن به شهربازی مشهد، امکانات و خدماتی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که باید گفت در این شهر به‌دلیل حضور تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور، به‌خوبی همه سلیقه‌ها پوشش داده می‌شود. شما هرکدام از شهربازی‌های مخصوص کودکان، بزرگ‌سالان، سرپوشیده یا روباز را که انتخاب کنید به تنوع خیلی بالایی از امکانات تفریحی و سرگرمی دسترسی دارید که برای گذران وقت بسیار عالی هستند.

برای کودکان بازی‌هایی مثل تاب، سرسره، قطار، ماشین برقی، استخر توپ، بازی‌های کامپیوتری، هوش، خلاقیت و بسیاری تفریحات دیگر را می‌توان نام برد که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. در مکان‌های روباز علاوه‌بر اینکه دستگاه‌های مجهز وجود دارد، وسایلی برای تفریح آبی و سرگرمی بزرگ‌سالان مد نظر قرار می‌گیرد که شامل چرخ‌وفلک، کشتی و قایق‌سواری است تا افراد در هوای آزاد بتوانند بهترین لحظات را در کنار عزیزان خود تجربه کنند.

جمع‌بندی

شاید انتخاب بهترین شهربازی مشهد به‌دلیل وجود مراکز تفریحی متنوع، کمی چالش‌برانگیز باشد اما به‌طور کلی هرکدام از این مکان‌ها با ارائه امکانات و بازی‌های خاص، لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورند. تعدادی از شهربازی‌های معروف در شهر مشهد که به‌صورت روباز یا سرپوشیده ساخته شده‌اند، شامل پارک ملت، اکسیر، کیان سنتر 2، هپی لند، وحدت، سرزمین خورشید، ویلاژ توریست و کارالند هستند.

آدرس شهربازی های مشهد کجاست؟

هرکدام از شهربازی‌های مشهد در منطقه خاصی در اطراف حرم، مرکز شهر یا منطقه طرقبه قرار دارند.

ساعات کاری شهربازی های مشهد آن چگونه است؟

به‌طور کلی شهربازی‌های مشهد بین ساعت 9 تا 11 صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند و تا اوخر شب دایر هستند.

قیمت بلیط شهربازی مشهد چقدر است؟

قیمت هرکدام از شهربازی‌های مشهد متفاوت است.

چه دستگاه های تفریحی در شهربازی های مشهد وجود دارد؟

چرخ‌وفلک، سرسره بادی، قطار، ماشین کوبنده، هلیکوپتر و بسیاری موارد دیگر را می‌توان دید.

آیا شهربازی مشهد برای کودکان مناسب است؟

بله، بسیاری از شهربازی‌های مشهد به‌صورت اختصاصی برای کودکان طراحی شده‌اند.

آیا در شهربازی مشهد قوانین خاصی وجود دارد؟

بله، در برخی از شهربازی‌ها قوانینی برای محدودیت سنی و استفاده از برخی دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از شهربازی مشهد چه زمانی است؟

ازآنجایی‌که ساعت فعالیت شهربازی مشهد متنوع است هر زمانی از روز بین 9 صبح تا ساعت 23، مناسب به‌نظر می‌رسد.

نزدیک ترین شهر بازی ها به حرم امام رضا (ع) کدام است؟

هپی لند و اکسون پارک در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارند.

شماره تلفن شهربازی مشهد چیست؟

برای دسترسی به شماره تماس هرکدام از شهربازی‌های مشهد می‌توانید به سامانه‌های اینترنتی سر بزنید.

بهترین شهربازی های روباز شهر مشهد مشهد کدامند؟

پارک ملت، وحدت، سرزمین خورشید و کوهسنگی لند از بهترین شهربازی‌های روباز مشهد هستند.

بهترین شهربازی های سر پوشیده شهر مشهد چه نام دارند؟

معارفی، اکسون، اکسیر، کیان سنتر 2، پارک علمی پروفسور بازیما، سمگا و جنگل جادویی از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده مشهد هستند.

بیشتر بخوانید :
منابع :