مرکز خرید جواهر استانبول یکی از معروف ترین مراکز خرید استانبول است که به نوعی جاذبه ی تجاری نیز محسوب می شود. این مرکز خرید به قدری بزرگ است که زبانزد تمامی گردشگران و شهروندان است. وجود این مرکز خرید در منطقه شیشلی به گردشگران کمک می کند تا از این مجتمع تجاری مشهور دیدن کنند.

مرکز خرید جواهر استانبول با سبک مدرن و لوکسی ساخته شده و در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع می باشد. این مرکز خرید دارای فروشگاه های بسیاری است که حداقل یک هفته زمان می برد تا به همه فروشگاه هایش سربزنید، زیرا در طول یک روز دیدن از مرکز خرید جواهر ممکن نیست واز طرفی  نمی توانید به دیدن چند فروشگاه در کل روز، بسنده کنید.

مرکز خرید جواهر استانبول سرشار از رستوران ها و غرفه های شیک است که نمی توانید چشم از آن ها بردارید. اهمیت بالای مرکز خرید جواهر باعث شد تا در این مطلب از مجله گردشگری پرشین هتل به شرح جزئیات دقیق درباره این مرکز خرید بپردازیم تا شما در زمان رزرو تور استانبول و سفر به این شهر، برنامه ریزی دقیقی برای خرید و تفریح داشته باشید.

لوکیشن مرکز خرید جواهر استانبول

لوکیشن مرکز خرید جواهر استانبول به گونه ای است که در یکی از بهترین محله های استانبول به نام بی اغلو واقع شده که این محله به خیابان شیشلی می رسد که اطلاعات دقیق آن در مقاله ی مربوطه داده شده است. آدرس دقیق مرکز خرید جواهر استانبول شیشلی، محله مابیس، خیابان بیوک دره می باشد.

جهت رسیدن به مرکز خرید جواهر استانبول راه های متعددی پیش روی شماست که هم مترو استانبول و هم با تراموا و اتوبوس می توان به این مرکز خرید رسید. از این مرکز خرید تا فرودگاه صبیحا گوکچین استانبول حدود 39 کیلومتر فاصله خواهید داشت. اگر هم می خواهید از میدان تکسیم به این مرکز خرید بروید باید 3 کیلومتر راه را طی کنید (چه به صورت پیاده و چه با خودرو)

پلن معماری مرکز خرید جواهیر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول
نمای داخلی مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر استانبول با مدیریت و سرمایه گزاری شهرداری استانبول و هلدینگ بزرگ جواهر در سال 2005 پایه گذاری و افتتاح شد. پس از افتتاح این بازار، شهرداری استانبول 50 درصد سهام خود را به یک شرکت انگلیسی واگذار نمود. مالک آن شرکت انگلیسی یک شخص کویتی بود که پس از خرید سهام شهرداری، سهام هلدینگ جواهر را نیز در سال 2007 خریداری کرد و خودش به تنهایی صاحب مرکز خرید جواهر شد.

طراحی مرکز خرید جواهر استانبول توسط یک معمار ژاپنی-آمریکایی به نام مینورو یاماساکی انجام شد. البته این طراح معروف با همکاری یک طراح ترک به نام یاووز ارسلان، طراحی ساخت فضای داخلی و خارجی مرکز خرید جواهر استانبول را بر عهده گرفتند. این مرکز خرید استانبول 358 هزار متر مربع مساحت دارد که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در کشور ترکیه و حتی قاره اروپا شناخته می شود. در پلن معماری مرکز خرید جواهر 343 غرفه تجاری طراحی شده که در 6 طبقه جای گرفته اند.

در این مرکز خرید نه تنها غرفه های تجاری بلکه مکان های تفریحی و گردشگری همچون سینما، کافه ها و رستوران های مختلف، شهربازی و ... طراحی شده است. فضای داخلی بسیار زیبا، سالن های جذاب، راهروهای وسیع، روشنایی ایده آل، پله برقی به تعداد زیاد، پاکیزگی محیط عمومی و سیستم تهویه مطبوع از دیگر شاخصه های این مرکز خرید در استانبول است. همچنین ظرفیت پارکینگ سرپوشیده این بازار عظیم تجاری 2500 خودرو می باشد که در نوع خود عالی است.

مرکز خرید جواهر استانبول
نمای دیگری از مجتمع تجاری جواهر قسطنطنیه

برندهای موجود در مجتمع تجاری جواهر استانبول

اگر اهل برندبازی باشید بدون شک مرکز خرید جواهیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در این مرکز خرید هرچه بخواهید از لوازم خانگی تا جواهرات، لوازم الکترونیک تا لوازم آرایشی، لباس ورزشی تا لباس خواب ویژه بانوان و آقایان، لباس کودک و اکسسوری را پیدا خواهید کرد. این غرفه ها در طبقه اول تا ششم قرار  گرفته اند. در ادامه با برندهای مختلف این بازار آشنا خواهید شد.

مارک های پوشاک اقایان و بانوان مرکز خرید جواهر

در این مرکز خرید استانبول برنهای مختلفی پوشاک اقایان و بانوان را ارائه کمی دهند که هر یک از آن ها در بازار کار خود بسیار مشهور هستند. این برندها در طبقات 2 تا 4 واقع شده اند که برترین آن ها به شرح ذیل می باشد :

  1. ماسیمو دیوتی
  2. نت ورک
  3. ماوری
  4. جک اند جونز
  5. برشکا
  6. کولینز
  7. پول اند بر
  8. لیوایز
مرکز خرید جواهر استانبول
عرضه زیورآلات در بازار جواهر

مارک های منحصر به پوشاک بانوان در مرکز خرید جواهر

در طبقات مختلف این بازار تعدادی از غرفه ها منحصر به پوشاک بانوان هستند که کالاها و اجناس اختصاصی بانوان را عرضه می کنند. از جمله مشهورترین برندها پوشاک بانوان می توان موارد ذیل را نام برد :

  1. برند آکسو
  2. برند ترکی فاییک سونمز
  3. برند آدل
  4. برند ترکی ایپک یول
  5. برند واکو بوتیک
  6. برند توییست
  7. برند استرادیواریوس
مرکز خرید جواهر استانبول
ارائه کیف و کفش در غرفه های بازار جواهر

کالاهای برند مخصوص کودکان در مرکز خرید جواهر

اگر به دنبال پوشاک و اسباب بازی های مخصوص کودک دلبندتان می گردید، پس باید به مرکز خرید جواهر استانبول بیایید. در این مرکز خرید تعدادی از غرفه ها مختص به پوشاک و اسباب بازی کودکان است که می تواند نظر شما را نیز جلب کند. در طبقات 2، 3 ، 4 و 5 می توانید بهترین برندهای پوشاک و اسباب بازی را پیدا کنید که به شرح ذیل است :

  1. برند دفاکتو
  2. برند بنتون
  3. برند ترکی ال سی وایکیکی
  4. برند ترکی کوتون
  5. برند زارا
  6. برند گپ
  7. برند پانچو
  8. برند تامی هیلفیگر
  9. برند ترکی ای ببک
  10. برند منگو
  11. اسباب بازی تویز شاپ

بهترین مارک های کیف و کفش

برترین مارک های کیف و کفش زنانه و مردانه و بچه گانه را می توانید در طبقات 3، 3 و 4 این بازار جذاب پیدا کنید که شامل موارد زیر است :

  1. برند بامبی
  2. برند دری مد
  3. برند آلدو
  4. برند شوز اند مور
  5. برند ترکی کمال تانجا
  6. برند فلو

مارک های اکسسوری لوازم منزل در مرکز خرید جواهیر

وسایل اکسسوری منزل می تواند فضای خانه شما را لوکس تر نشان دهد که هرچه از این بابت بخواهید در این بازار زیبا پیدا خواهید کرد. جهت خرید اکسسوری منزل می توانید به طبقات 1 تا 3 مراجعه کرده و برندهای زیر را پیدا کنید :

  1. برند ترکی چیلک
  2. برند هوم سوئیت هوم
  3. برند ترکی کوچتاش
  4. برند ترکی کاراجا
  5. برند مادام کوکو
  6. برند انگلیش هوم
  7. برند انزا هوم
  8. برند ترکی اوز دیلک
  9. برند تانتی تونی
  10. برند ال سی دبلیو هوم
  11. برند زارا هوم

برترین مارک های لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی باید با کیفیت باشند تا به سلامتی پوست اسیبی نرسانند. پس توصیه می کنیم با مراجعه به مرکز خرید جواهیر استانبول بهترین برندهای لوازم آرایشی ترکی و بین المللی را برای خود خریداری کنید. غرفه های لوازم آرایشی از طبقه 1 تا 4 وجود دارند که در ادامه این برندها را خواهید شناخت :

  1. برند ترکی سفورا
  2. برند ترکی گلدن رز
  3. برند فرانسوی ایوروشه
  4. برند گراتیس
  5. برند رزمن
  6. برند آمریکایی مک
  7. برند فلورمار
  8. برند رزنس

مارک های لوازم ورزشی در بازار جواهر

در میان غرفه های مرکز خرید جواهیر استانبول، برای ورزش دوستان هم فروشگاه هایی طراحی شده که برترین برندهای ورزشی را ارائه می دهند. این برندها شامل موارد ذیل می شود :

  1. برند آلمانی پوما
  2. برند آلمانی آدیداس
  3. برند بوینر اسپرت
  4. برند انگلیسی ریبوک
  5. برند آمریکایی اسکچرز
  6. برند جی اس استور
  7. برند کارتال یوواسی

مارک های لوازم الکترونیکی در جواهیر مال

فروشگاه های مختلف الکترونیکی در این بازار وجود دارند که برندهای مختلفی در این صنعت را ارائه می دهند. این برندها شامل موارد ذیل است :

  1. برند کره ای سامسونگ
  2. برند ترکی آرچلیک
  3. برند تکنوسا
  4. برند فرانسوی تفال
  5. برند ترکی وستل
  6. برند آلمانی زیمنس

فروشگاه های معتبر طراحی و تولید طلا و جواهر

این بخش از مطلب مخصوص بانوان محترمی است که علاقه خاصی به خرید طلا و جواهر از برندهای مشهور دارند. از جمله این برندها می توان به موارد زیر اشاره داشت :
برند ترکی آلتین باش
برند زن دایمند
برند آریش پیرلانتا
برند ترکی اتاسای

زیباترین عینک ها در بازار جواهر استانبول

عینک علاوه بر اینکه از چشمان شما محافظت می کند، جزئی از اکسسوری های مهم در صنعت مد به شمار می رود. در ذیل این مطلب شما می توانید بهترین برندهای عینک در جواهر مال را پیدا کنید :

  1. برند گوز گروپ اپتیک
  2. برند اپال اپتیک
  3. اپمار اپتیک
  4. برند سانگلس هت
  5. برند اتاسون اپتیک
  6. برند ساعت اند ساعت
  7. برند اوزگور ساعت
  8. برند سوآچ ساعت

شرکت های مخابراتی ترکی در مرکز خرید جواهیر استانبول

اگر قصد خرید سیم کارت ترکیه ای را دارید باید بدانید که 3 شرکت مخابراتی در این مرکز خرید نمایندگی دارند که می توانید سیم کارت های ترکی را خریداری نمایید. این شرکت ها شامل شرکت ترکسل، شرکت ترک تلکام و شرکت ودافون می شوند که آنتن دهی بسیار خوبی دارند.

امکانات و خدمات تفریحی در مرکز خرید جواهر

در این مرکز خرید استانبول نه تنها امکان خرید، بلکه امکان تفریح کردن نیز وجود دارد. شهربازی سرپوشیده، سینمای سه بعدی، رستوران و کافه های مختلف و ... تنها بخشی از امکانات و خدمات تفریحی در این بازار هستند. در ادامه مطلب شما با تمامی امکانات و خدمات این مرکز خرید جذاب اشنا خواهید شد.

شهربازی فان لب

یکی از بهترین شهربازی های استانبول، شهربازی فان لب است که نه تنها در مرکز خرید جواهر بلکه در مرکز خرید فروم استانبول و مرکز خرید بویوکا نیز شعبه فعال دارد. این شهربازی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم بازی های مهیج و جذابی دارد که سبب ساز یک روز پرخاطره می شوند.

در شهربازی فان لب استانبول وسایلی همچون ترن هوایی مهیج، بازی های رایانه ای شبیه ساز، فریز بی، قلعه کودک، سالن تئاتر، سالن برگزاری تولد و دورهمی، سقوط آزاد، ماشین برقی و ... طراحی شده است. تمامی این وسایل بازی با استانداردهای جهانی مطابقت دارند و از نظر امنیت عالی هستند.

سینماکسیموم

یک پردیس سینمایی بزرگ به نام سینماکسیموم در بازار جواهر وجود دارد که برترین فیلم های خارجی و ترکی را بر روی پرده نقره ای اکران می کند. سینماکسیموم دارای 11 سالن است که ظرفیت کلی آن حدود 2411 صندلی می باشد. بترین تکنولوژی صدا و تصویر با به روز ترین سیستم های دالبی دیجیتال در سالن های این سینما وجود دارد. در یک سالن از این پردیس سینمایی فیلم های سه بعدی پخش می شود که در نوع خود جالب و دیدنی است.

رستوران ها و کافی شاپ های مرکز خرید جواهر

فودکورت بزرگ بازار جواهر شامل بخش های مختلفی از کافه و رستوران می شود که در طبقه 5 این بازار جای گرفته اند. هرچند در طبقات 1، 2 و 6 این بازار می توان کافه ها و رستوران هایی را دید. در طبقه اول کافه چایجی پذیرای شما خواهد بود و دیگر کافه ها نظیر کافه چاک نتی، کافه کریسپی کرم، کافه قهوه دنیاسی در طبقات 5 و 6 قرار گرفته اند.

رستوران هایی نظیر پیدم، کاساپ دونر، طاووک دنیاسی، کوفته جی رامیز، ضیافه کایسری موتفاعی و دورومله در طبقه 5 این بازار قرار دارند. رستوران اچ دی اسکندر نیز در طبقه 6 بازار واقع می باشد. فست فودهایی نظیر کی اف سی، مک دونالد، برگر کینگ، پیتزاهات، فست فود آربیز و فست فود پوپایز هم در فودکورت این مجموعه شعبه دارند.

دیگر امکانات بازار جواهیر استانبول

در این بازار امکانات رفاهی دیگری نظیر دستگاه خودپرداز، اتاق مراقبت از مادر و نوزاد، آسانسورهای ویژه معلولین، سرویس بهداشتی مخصوص کودکان، توانیابان، آقایان و بانوان، آسانسور، پله برقی، آرایشگاه، خشکشویی، واکس کفش؛ نمازخانه، خیاطی، داروخانه، نمازخانه، کالسکه کودک، اینترنت رایگان و پارکینگ سرپوشیده با 2500 نفر ظرفیت خودرو از دیگر امکانات این بازار هستند.

جاهای دیدنی استانبول نزدیک بازار جواهر

موقعیت مکانی عالی مرکز خرید جواهر استانبول باعث شده تا گردشگران بتوانند با بازدید به این بازار، از جاهای دیدنی استانبول هم سر بزنند. در ادامه این بخش از مطلب به شرح نزدیک ترین جاهای دیدنی استانبول به مرکز خرید جواهر می پردازیم تا با یک تیر 2 نشان (هم تفریح و هم خرید) بزنید.

مسجد تشویقیه استانبول

در بین مشهورترین مساجد استانبول شاید نام مسجد تشویقیه کمی ناشناس به نظر برسد که طبیعی است. این مسجد در یکی از بهترین محله های استانبول به نام نیشانتاشی قرار گرفته که فقط 11 دقیقه با مرکز خرید جواهر فاصله دارد. مسجد تشویقیه به دستورسلطان سلیم سوم در سال 1972 میلادی ساخته شد که همزمان با ساخت کاخ دلما باغچه استانبول است. ستون های بزرگ سفید سبب شده تا مسجد تشویقیه بسیار با شکوه به نظر برسد.

آدرس مسجد تشویقیه : شیشلی، خیابان تشویقیه

ماچکا پارک

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک بازار جواهر، ماچکا پارک است که در محله شیشلی واقع می باشد. فاصله ماچکا پارک تا بازار جواهر حدود 9 دقیقه است. اگر صبح زود به این پارک بیایید مردمی را خواهید دید که در حال ورزش کردن و پیاده روی هستند. فضای بازی برای کودکان، مسیرهای مشخص شده جهت پیاده روی، آلاچیق برای نشستن و تفریحات خانوادگی از دیگر ویژگی های این پارک می باشند.

آدرس ماچکا پارک : شیشلی، خیابان ماچکا، هاربیه

کاخ ایهلامور استانبول

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول که در مجاورت بازار جواهیر است، کاخ ایهلامور می باشد. کاخ ایهلامور یکی از کاخ های استانبول است که در نیشانتاشی واقع شده و فاصله کمی حدود 7 دقیقه تا بازار جواهر دارد. در این کاخ یک عمارت کلاه فرنگی وجود دارد که به دستور سلطان عبدالمجید در قرن 19 میلادی ساخته شده است. معماری کاخ ایهلامور به سبک باروک است و باغ های زیبایش، جزئی از جاهای دیدنی شیشلی هستند.

آدرس کاخ ایهلامور : شیشلی، خیابان نیشانتاشی

کلیسای سنت اسپریت

یکی دیگر از مکان های نزدیک به بازار جواهر استانبول، کلیسای سنت اسپریت است که حدود 12 دقیقه تا بازار فاصله دارد. این کلیسا جزئی از کلیساهای اصلی کاتولیک است که د شیشلی قرار گرفته است. پس از کلیسای سنت آنتونیو دومین کلیسای بزرگ استانبول، کلیسای سنت اسپریت است. معماری این کلیسا توسط یکی از معماران مطرح ایتالیایی انجام شده که به سبک باروک می باشد. نقاشی های جذاب از داستان های حضرت عیسی و مریم مقدس در تزئینات دیوار و محراب کلیسا قابل مشاهده است.

آدرس کلیسای سنت اسپریت : شیشلی، خیابان جمهوریت

در چه زمانی حراجی مرکز خرید جواهر شروع می شود؟

در زمان حراجی مرکز خرید جواهر استانبول شما می توانید برندهای مشهور همچون زارا، ال سی وایکیکی و ... را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری نمایید. در آخرین روزهای ماه هر فصل، حراجی های مختلفی زده می شود که مشهورترین حراجی مرکز خرید جواهر در آخرین روزهای تابستان است. 17 اوت تا 31 اوت بهترین زمان خرید از بازار جواهر است که تخفیفاتی عالی ارائه می شود. پس برنامه ریزی سفر به استانبول را متناسب با این زمان ها انجام دهید.

هتل های نزدیک به بازار جواهر

مطمئناً اقامت در هتل های نزدیک به مکتان های دیدنی و تجاری می تواند در وقت شما صرفخ جویی کرده و لذت سفر به استانبول را برای شما بیشتر فراهم نماید. در صورتی که خواهان اقامت در محله شیشلی هستید می توانید هتل هایی نظیر هتل گرند جواهر کانونشن سنتر استانبول، هتل گرند هالیک استانبول و هتل رادیسون بلو شیشلی را انتخاب نمایید.

چگونه به مرکز خرید جواهر استانبول برویم؟

آدرس و موقعیت مکانی مجتمع تجاری جواهر استانبول در منطقه شیشلی، محله بویوک دِره می باشد. اگر در هتل های میدان تکسیم اقامت داشته باشید که با تراموا و اتوبوس یا پای پیاده می تواندی به راحتی بروید. اما جهت دسترسی با مترو استانبول باید به ایستگاه ام 2 (M2) خط شیشلی مراجعه نمایید و در مجیدیه کوی پیاده شوید. سپس با خواندن تابلوهای راهنما خود را به این مرکز خرید برسانید.

بیشتر بخوانید :
منابع :