به گزارش پرشین هتل: خیابان سی تیر درمنطقه 12 تهران محله ای قدیمی و زیبا است. این خیابان تهران فراز و فرود های تاریخی زیادی به خود دیده به همین دلیل نام  های زیادی را بر این خیابان گذاشته اند. از جمله  این نام ها مریض خانه بود که به دلیل وجود مریض خانه ای در این خیابان معروف شد، بعد به دلیل محل سکونت قوام السلطنه  تا چندی قوام السلطنه نام داشت.

وجود کلیسای انجیلی {پطروس مقدس}، کنیسه حییم و آتشکده زرتشتی آدریان به خیابان ادیان هم نامگذاری شده بود. با اقامت در هتل های تهران و مراجعه به خیابان سی تیر حال و هوای قدیمی و رنگارنگش را به خوبی حس می کنید که پیشنهاد ما هتل حافظ تهران است.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر تهران

قیام مردم و چراغانی شب به دلیل ظلم هایی که قوام السلطنه به مردم داشت، همه مردم  به دعوت آیت الله کاشانی برخاستند و بر علیه قوام السلطنه  قیام کردند. این قیام در 30 تیر 1331 انجام شد و بعد از این وقوع تاریخی به خیابان  سی تیر تغییر نام داد.

بهترین مراکز خرید تهران چه نام دارند؟

خیابان سی تیر خیابان سنگ فرش تهران
خیابان سی تیر خیابان سنگ فرش تهران

از گذشته های دور این خیابان شاهد گردشگران زیادی بوده است ولی با وجود سنگ فرش کردن و تعدد رفت و آمد مردم ،به خیابانی بی نظیر همراه با غرفه های سیار تبدیل شده است.

خیابان سی تیر خوشمزه‌ترین خیابان تهران
خیابان سی تیر خوشمزه‌ترین خیابان تهران

بعضی از این غرفه ها  ماشین ون هستن که جذابیت خاصی به خیابان داده است. غرفه های بدلیجات،پوشاک مردانه و زنانه، سرو غذاهای سنتی  و  فست فودی یکی دیگر از دلایل تردد زیاد مردم در این خیابان است.

خیابان لاله زار، قدیمی ترین بازار لوکس فروش های تهران

خیابان سی تیر تهران برای خوش اشتهاها
خیابان سی تیر تهران برای خوش اشتهاها

چراغانی های زیبا در شب این خیابان،حس خیلی خوبی از رنگارنگی مردم با هر طبقه اجتماعی را  انتقال می دهد. از مزیت های هتل در تهران این است که در هر خیابانش تاریخ و شوری پر بار به همراه دارد، که ذوق بسیاری برای مخاطبانش  دارد.

بازار بزرگ تهران کجاست؟

رزرو هتل های نزدیک به خیابان سی تیر با تخفیف ویژه

رستوران های سیار خیابان سی تیر تهران
نسخه استرالیایی خیابان سی تیر تهران

خیابان سی تیر و موزه هایش

موزه ملی ایران

این موزه قدیمی با قدمتی 60 ساله به عنوان موزه مادر ایران شناخته می شود.

موزه ملی ایران
موزه ملی ایران در تهران

موزه ملی در 21 اردیبهشت 1313 به دستور، قزاق رضاخان و معمار این بنا، طراحی فرانسوی به نام آندره گرادار ساخته شد. در این موزه آثار خیلی مهمی همچون، ساخته 1 میلیون قدمتی نئاندرتال ،پیکره های گلی ،آثار ایلامی ها و مادها، مجسمه سردار اشکانی واز همه جالب تر  بقایای مرد نمکی، را درخود جاداده است. با سفر به تهران و دیدن هتل های تهران، از جاذبه های گردشگری این خیابان دیدن کنید.

میدان انقلاب تهران و کافه سنتی های معروف

خیابان سی تیر استریت فود تهران
خیابان سی تیر استریت فود تهران

موزه آبگینه و سفالخانه

این موزه که از پر مخاطب ترین موزه های شهر است سالانه پذیرای 2 میلیون نفر گردشگر و توریست خارجی می باشد. موزه ابگینه و سفالینه ،همان خانه قدیمی قوام السلطنه است،که در سال های سلطنت قاجاری  زندگی می کرده است.

موزه آبگینه
موزه آبگینه در تهران

موزه علوم و فن آوری دریچه ای به علم گذشتگان

موزه علوم و فن آوری ،که زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است، دارای 3 گالری فن آوری نوستالژیک،مرکز علم آموزشی و گالری مورس تا موبایل فعالیت می کند. برای دیدن این موزه های کم نظیر کافیست که فقط در یکی از هتل های تهران ساکن باشید.

موزه علوم و فن آوری
موزه علوم و فن آوری در تهران

خیابان سی تیر و ادیان مختلف

کلیسا انجیلی ،با طراحی ساختمانی  به سبک اروپایی و در زمان سلطنت قاجار ساخته شده و در سال 1379 به فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. کنیسه حییم اولین کنیسه تهران است.این کنیسه  در دوران مشروطه  توسط سلیمان حییم تاسیس شد.

کلیسا انجیلی
کلیسا انجیلی تهران

خیابان سی تیر و خوشمزه گی هایش

وجود چندین کافه و رستوران نوستالژیک در این منطقه،که یاد آور گذشته است ولی جذاب ترین نقطه عطف این خیابان غذاهای خیابانی و لذیذ آن است که حتی اگر تمایل به غذا نداشته باشید، با حجم بالا و تنوع بی نظیر غذاها حتما گرسنه میشوید و غذا سفارش می دهید.

غذاهای خیابانی و لذیذ خیابان سی تیر تهران
غذاهای خیابانی و لذیذ خیابان سی تیر تهران 

در هوای سرد و پاییزی میتوان از کافه های خیابانی  که حتی  یه دوچرخه کوچک، اما جذاب است، می توان سفارش نوشیدنی های گرم داد و میل کرد، و در هوای گرم و تابستانی با میل کردن بستنی ها و آبمیوه های خنک  و گوارا حس خنکی کنید و لذت ببرید. از نکته های جالب خیابان غذا، این است که گردشگران را یاد کشورهای آسیایی می اندازد {مانند مالزی ،سنگاپور ، تایلند و ...} خیابان هایشان مملو از غذاهای رنگارنگ است.

کافه های سیار خیابان سی تیر تهران
کافه های سیار خیابان سی تیر تهران 

با سکنی گزیدن در هتل های تهران و با حضوردر خیابان سی تیر میتوانید در شب های سی تیر اوقاتی  بسیار فرح بخش را تجربه کنید، زیرا با نواختن موسیقی ، شیرینی های خانگی،چراغانی های رنگی رنگی که ما را به یاد جشن های عروسی می اندازد، سماورهای ذغالی  که  یاد آور خانه مادربزرگ هاست که عطر و طعمی دلچسب دارد، شب های خاطره انگیزی را برای مردم  رقم میزنند که بعد ها به پاتوق مردمان تبدیل می شود.

کافه های سی تیر تهران
کافه های خیابان سی تیر تهران

از آنجایی که این خیابان در طرح ترافیک قرار دارد و برای تردد در روز فقط دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر است،با پیاده شدن در ایستگاه مترو امام خمینی{ع} یا حسن آباد با کمی پیاده روی به خیابان سی تیر می رسید.

بیشتر بخوانید :
منابع :