بانجی شوتینگ سافاری کیش یکی دیگر از تفریحات مهیج در جزیره کیش است. این تفریح در مجموعه پارس سافاری کیش انجام می شود. جهت رزرو تفریحات کیش با قیمت ویژه می توانید به سایت پرشین هتل بروید. با امتحان کردن بانجی شوتینگ، یاد بازی خاطره انگیز و محبوب اَنگِری بِردز خواهید افتاد. ولی با این تفاوت که در بازی پرنده رها می شود ولی در فضای واقعی شما با کمربندهای ایمنی بسته می شوید.

بانجی شوتینگ، تقریباً از بانجی جامپینگ، نوظهور تر است. در این تفریح شما با تمامی استاندارد های مورد نیاز و ایمنی های لازم رو به رو می شود. هیجان این تفریح در جزیره دیدنی کیش به قدری بالا است که برای افراد سن بالا و دارای بیماری های زمینه ای، اصلاً گزینه ی خوبی برای تفریح نیست.

بانجی شوتینگ
نمایی از تفریح بانجی شوتینگ

بیشتر بخوانید: پینت بال کیش و جنگی دوستانه

تاریخ بانجی شوتینگ به چه زمانی بر می گردد؟

تاریخچه بانجی شوتینگ برای نخستین بار به سال 1950 بر می گردد. این تفریح که از خانواده بانجی ها می باشد، در سال ذکر شده رو نمایی شد. در مدت کم این تفریح پر هیجان توانست، جایگاهی برای خود در میان گردشگران تمام جهان باز کند.

نام اصلی بانجی شوتینگ، بانجی اسلینگ شات است. هیجان پرش از ارتفاع یا رسیدن به آسمان از جمله مزایای این تفریح فوق العاده مهیج می باشد. لازم به ذکر است بانجی شوتینگ نوعی ورزش به شمار می رود که در کشور فرانسه متولد شده و رشد پیدا نموده است.

خواهید پسندید: باگی کیش و دیدن آهوان زیبا

بانجی شوتینگ
نمایی از این تفریح مهیج در شب

بانجی شوتینگ چه تفاوتی با بانجی جامپینگ دارد؟

شاید بار اول باشد که نام بانجی شوتینگ به گوش شما رسیده باشد. پس این سوال برای بسیاری از گردشگران پیش می آید که تفاوت این 2 تفریح در چیست؟ پرشین هتل سامانه رزرو هتل و رزرو تفریحات به شما این تفاوت را خواهد گفت. در بانجی جامپینگ اینگونه برگزار می شود که شما از ارتفاع زیاد به سمت پایین پرتاب می شوید.

اما این امر در بانجی شوتینگ بر عکس بوده و از زمین به آسمان آبی پرتاب خواهید شد. ارتفاع های این تفریحات مختلف بوده ولی استاندارد آن به 60 متر ارتفاع می رسد. توصیه می کنیم اگر به دنبال یک روز پرهیجان و فوق العاده هستید، حتماً این تفریح در جزیره زیبای کیش را از دست ندهید. توجه داشته باشید که در این تفریح، آدرنالین بسیاری در خون شما ترشح می شود و افزایش ضربان قلب را در پی خواهد داشت.

مقاله مرتبط: ترامپولین و فایده های بسیار آن

بانجی شوتینگ
بانجی شوتینگ و یاد بازی انگری بردز

بانجی شوتینگ چگونه برگزار می شود؟

2 میله فلزی به ارتفاع حدوداً 15 متری در این تفریح وجود دارد که 20 متر از هم دور می باشند. یک طناب ارتجاعی بر دو سر این ستون ها وصل شده تا شما را به سمت آسمان پرتاب کند. از نظر ایمنی، این تفریح بسیار بالا بوده و شما با جلیقه ایمنی یا همان هارنس همراه یک طناب بسته می شوید.

یک طناب که طولی عمدتاً 20 متری دارد به کمک یک موتور، شما را به عقب رانده و بعد از مسافت مورد نظر طناب وِل می شود. زمانی که پرتاب می شوید زاویه ای 45 درجه ای همراه با 60 متر ارتفاع پیش روی شما خواهد بود و تا زمان توقف کشش های نگهدارنده، این تفریح ادامه خواهد داشت.

آگاه شوید: تونل وحشت سافاری کیش اوج ترس و هیجان

بانجی شوتینگ
عقب کشیده شدن بانجی شوتینگ توسط متصدی

قوانین استفاده از این تفریح

آن دسته از عزیزانی که وزنی بیش از 100 کیلو دارند نمی توانند این تفریح را انجام دهند. جهت استفاده از این تفریح به دلیل هیجان بالا استفاده برای برخی افراد توصیه نمی شود. بیماری هایی نظیر صرع، قلبی و عروقی، بانوان باردار و ... شامل این افراد می شود. استفاده بانوان در کنار آقایان از این تفریح، بلا مانع است. زیر 15 سال اجازه استفاده از این تفریح را ندارند.

منابع :