موزه آینده دبی را اگر آئینه 50 سال آینده دبی بدانیم گزافه نگفته ایم. زیرا در موزه آینده دبی پروژه‌های مبهوت کننده‌ای وجود دارد که بیانگر نوآوری و خلاقیت در شهر دبی می‌باشد. موزه آینده دبی در منطقه بیزینس بای دبی قرار دارد و از 3 بخش تشکیل شده است. اگر شما هم مشتاق کسب طلاعات بیشتر درباره موزه آینده دبی هستید، با این مطلب از مجله گردشگری پرشین هتل همراه شوید.

افتتاح موزه آینده دبی

موزه آینده دبی قرار بود در سال 2021 افتتاح شود، اما تا دسامبر همان سال به دلیل بیماری کرونا و دلایل دیگر، هنوز به طور کامل انجام نشده بود. سرانجام تصمیم بر آن شد تا در 22 فوریه 2022 آیین افتتاح موزه آینده دبی صورت بگیرد. زیرا این تاریخ، جزء تاریخ های رند 22/2/2022 به شمار می‌رود. هدف از افتتاح موزه آینده دبی، توسعه و ترویج فنآوری و نوآوری در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است.

موزه آینده دبی
نمای زیبا از موزه آینده دبی

با بهترین مراکز تفریحی و گردشگری دبی آشنا شوید

موزه آینده دبی چگونه شکل گرفت؟

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات در 4 مارس 2015، صحبت موزه آینده دبی را پیش کشید. قرار شد پس از نمایش موزه آینده دبی در اجلاس سران امارات (فوریه 2015) این مکان در دبی افتتاح شود. سرانجام در 7 فوریه 2016 نمایشگاهی با موضوع موزه آینده دبی در اجلاس سران امارات توسط شیخ محمد راشد آل مکتوم به راه انداخته شد.

موزه آینده دبی بخشی از بنیاد آینده دبی بوده که در 9 و 10 فوریه 2018 موزه آینده به صورت موقت در محله مارینای دبی که یکی از لوکس ترین محله‌های دبی به شمار می‌رود افتتاح گشت. اما این موزه به صورت رسمی در 22 فوریه 2022 ساعت 7 بعدازظهر به بهره‌برداری رسید. پسران شیخ محمد راشد آل مکتوم (شیخ حمدان ولیعهد دبی و شیخ مکتوم) نیز همراه پدر حضور داشتند.

معرفی موزه های دبی از رایگان تا گران

موزه آینده دبی
جذابیت داخل موزه آینده دبی

پلن معماری موزه آینده دبی

طراحی سازه موزه آینده دبی همچون چشم بوده که نشان از چشم انداز آینده دبی دارد. مساحت این موزه دبی 30 هزار متر مربع بوده که بیش از 76 متر ارتفاع دارد. نمای بیرونی این موزه، ضد زنگ بوده و 1024 صفحه بر روی 17 هزار متر مربع نشسته‌اند. این صفحات توسط ربات ها ساخته شده‌اند که هر صفحه از 4 لایه تشکیل شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که هرلایه پس از یک فرآیند 16 مرحله‌ای ایجاد شده که علاوه بر آن، ابزارهای پارامتریک و الگوریتم‌های ساختمانی نوین، چالش‌های منحصر به فرد و روکش فوق العاده از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این موزه است. یکی دیگر از نکته‌های برجسته موزه المستقبل دبی طراحی 3 بعدی آن می‌باشد.

موزه آینده دبی
معماری خاص موزه المستقبل دبی

شرکت طراح موزه آینده دبی

تمامی این طراحی‌ها توسط شرکت معماری کیلا دیزاین انجام شد که با سختی‌های بسیار، سرانجام نمایی جذاب و خیره کننده را تحویل داد. یکی دیگر از طراحی‌های مهم در نمای موزه، اسکن لیزری برای قیاس کردن سازه با طراحی 3 بعدی قبل از ساخت موزه است. این فنآوری در تمامی جهان بی‌نظیر بوده که حتی در مجله نشنال ژئوگرافیک به عنوان 14 موزه زیبا جهان معرفی شده است.

برج قاب دبی و چشم اندازی از دبی جدید و قدیم

ضمن اینکه موزه آینده دبی جایزه بین المللی ساختمانی تیکیلا را در کارنامه خود به عنوان مدل معماری بی نظیر دارد. نوشته روی موزه آینده دبی که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های معماری موزه محسوب می‌شود، مزین به شعری از محمد بن راشد آل مکتوم به خط نستعلیق می‌باشد که زیبایی خاصی به نمای بیرونی موزه داده است.

موزه آینده دبی
ورودی موزه آینده شهر دبی

نمایشگاه های موزه آینده دبی

موزه المستقبل دبی از زمان افتتاح مجازی خود در سال 2016 تعدادی نمایشگاه برگزار کرد که وجه مشترک تمامی آن‌ها، نقش موثر و متمرکز فنآوری و هوش مصنوعی بوده است.

مکانیک لایف

مکانیک لایف اولین نمایشگاه مربوط به موزه دبی بود که ایده داشتن ربات های پیچیده با درک احساسات را مورد بررسی قرار داد. بیشترین تمرکز این نمایشگاه روی هوش مصنوعی و تقویت انسان بوده است.

موزه آینده دبی
پادشاه امارات همراه پسرانش در محوطه موزه المستقبل

تغییرات آب و هوایی در 2050

نمایشگاه تغییرات آب و هوایی در سال 2017 انجام شد تا موضوع گرم شدن و تغییرات جوی زمین تا سال 2050 مورد بررسی قرار بگیرد. در این نمایشگاه نشان می‌دهد که بشر چگونه می‌تواند خود را با فنآوری‌های جدید منطبق کند که 3 عامل کلیدی در سیستم اکولوژیکی (کشاورزی، صنعت جهانی، شهرسازی)متمرکز شده است.

آشنایی با فستیوال های دبی و جشن های دبی

موزه آینده دبی
مراسم افتتاح موزه اینده دبی

Hi I am AI (سلام من هوش مصنوعی هستم)

این نمایشگاه نیز در سال 2018 برگزار شد تا نشان دهد ساختمان‌های مجهز به هوش مصنوعی چگونه به بشریت خدمت می‌کنند. البته سوالاتی نظیر آینده بشریت در عصر هوش مصنوعی یا خلاق بودن هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هومانس

آخرین نمایشگاهی که در سال 2019 برگزار شد مربوط به هومانس می شود که مفاهیم تقویت انسان و تمرکز بر جسم و ذهن انسان را بازگو می کرد.

موزه آینده دبی
داخل موزه دبی چه می گذرد؟

ادعای موزه آینده دبی

موزه المستقبل دبی چنین ادعا کرده که چالش‌های شهرهای آینده را با ایجاد راه حل‌هایی منحصر به فرد پشت سر می‌گذارد. ضمن اینکه تمامی مخترعان، محققان، طراحان و سرمایه گذاران را زیر یک سقف جمع کرده و نوآوری‌هایی درباره مسکن ارائه می‌دهد. موزه دبی میزبان آزمایشگاه‌هایی خواهد بود که در زمینه شهرهای هوشمند، انرژی، حمل و نقل پاک، بهداشت و آموزش تخصص دارند. همینطور اختراع‌های جدید را با مشارکت دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و ... آزمایش و پشتیبانی می‌کند.

موزه آینده دبی
موزه اینده در نمای شب

نوشته روی موزه آینده دبی

نوشته روی موزه آینده دبی 3 نقل قول از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات است که توسط هنرمند اماراتی، مطر بن لاهج نوشته و حکاکی شده است :

1-ما صدها سال زندگی نخواهیم کرد، اما می‌توانیم چیزی خلق کنیم که صدها سال دوام بیاورد.

2-آینده برای کسانی خواهد بود که قادر به تصور، طراحی و ساختن آن خواهند بود، آینده منتظر نمی ماند، آینده را می‌توان امروز طراحی و ساخت.

موزه آینده دبی
سخنان پادشاه امارات نوشته روی موزه اینده دبی

3-راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشریت در یک کلمه است: نوآوری

داخل موزه آینده دبی چه می‌گذرد؟

زمانی که داخل موزه اینده دبی شدید طبقات مختلفی را خواهید دید که 3 طبقه از این موزه به اکوسیستم های مهندسی، زیستی، سلامت و رفاه تمرکز دارند. 3 طبقه دیگر مربوط به فنآوری هایی همچون انرژی، حمل و نقل، آب، غذا و ... می‌شود. طبقه آخر این موزه دبی نیز به کودکان اختصاص دارد تا با پیشرفت‌ها، فنآوری‌ها و ربات‌ها بیشتر آشنا شوند.

موزه آینده دبی
50 سال آینده دبی را الان ببینید

موزه المستقبل، حافظ محیط زیست

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سبب خاص شدن این موزه دبی شده، محافظ محیط زیست بودن آن است. زیرا برقی که در این موزه استفاده می‌شود از 4 هزار مگاوات نیروی خورشید گرفته شده است. لقب ساختمان سبز و دارا بودن گواهینامه پلاتینیوم از دیگر شاخصه‌های موزه المستقبل دبی است.

80 گونه گیاهی مختلف در پارک اطراف موزه آینده دبی وجود دارد که با سیستم‌های خودکار، آبیاری می‌شوند. ضمناً مراجعه کنندگان می‌توانند وسایل نقلیه برقی خود را شارژ کنند. مکان های پارک خودرو در این موزه محدود بوده تا گردشگران و شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی دبی تشویق شوند. همچنین یک پل 212 متری این سازه را به ایستگاه مترو امارات تاورز وصل می کند.

آدرس موزه آینده دبی

موزه آینده در خیابان شیخ زائد دبی، منطقه بیزینس بای دبی واقع شده و به بسیاری از هتل های دبی مانند هتل د اچ دبی، هتل اکسلسلسیور داون تاون دبی و مراکز خرید دبی مانند دبی مال دسترسی آسان دارد. گردشگران می‌توانند با سیستم حمل و نقل عمومی دبی مانند مترو دبی یا اتوبوس های دبی خود را به موزه جذاب و دیدنی آینده دبی برسانند.

قیمت بلیط موزه آینده دبی

قیمت بلیط موزه دبی ر سال 2022 حدود 124 درهم است که ممکن است با توجه به تغییرات بازار مالی، قیمت آن افزایش داشته باشد. حال که با قیمت بلیط موزه دبی، فضای داخل موزه دبی، آدرس موزه دبی و ... اشنا شده‌اید می‌توانید با مراجعه به سایت پرشین هتل رزرو تور دبی یا هتل دبی را با کمترین قیمت انجام دهید. در صورت نداشتن دسترسی به اینترنت، شماره 021،43000020 در دسترس خواهد بود تا کارشناسان پرشین هتل پاسخگوی شما باشند.

بیشتر بخوانید :
منابع :