نقشه اطراف حرم حضرت معصومه یکی از دانستنی های مسافران قم است که در هنگام سفر به شهر مقدس قم می خواهند سری هم به اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت بزنند. پرشین هتل در این مطلب می خواهد امامزاده ها و اماکن مذهبی اطراف حرم مطهر و مراکز خرید قم نزدیک به حرم فاطمه معصومه (س) را برای شما عزیزان ذکر کند پس همراه ما باشید.

جزئيات بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س)
جزئيات بافت اطراف حرم حضرت معصومه(س) قم

نقشه اطراف حرم حضرت معصومه  نشان می دهد یکی از امامزاده های نزدیک به آستانه کریمه اهل بیت امامزاده محمد عزیزی، معروف به سید سربخش است که در خیابان طالقانی یا آذر سابق قرار گرفته است. از حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) تا امامزاده سید محمد عزیز معروف به سید سربخش فاصله ای 9 دقیه ای با خودرو وجود دارد. از هتل های قم نزدیک به امامزاده سید سربخش، هتل جمیل قم می باشد.

تصویر هوایی زیبا از حرم حضرت معصومه(س)‎ قم
تصویر هوایی زیبا از حرم حضرت معصومه(س)‎ قم

نقشه اطراف حرم حضرت معصومه و مسجد امام قم

نقشه اطراف حرم حضرت معصومه در گوگل مپ، نشان از مسجدی می دهد که قدمتی کهن دارد. مسجد امام قم از دیگر مکان های مذهبی و تاریخی قم است که قدمت آن تقریبا به 1000 سال می رسد. این مسجد وسیع و تاریخی قم نزدیک به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ساخته شده است. این مسجد مهم و تاریخی طبق فرمایش امام یازدهم، امام حسن عسگری (ع) بنا شده است. آدرس مسجد امام قم به این شرح است: مابین بازار و خیابان حضرتی، مسجد امام قم واقع می باشد. برای ملاحظه بیشتر می توانید به مقاله مراکز مذهبی قم مراجعه فرمایید.

نقشه حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام
نقشه حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام

چه اماکن دیگری در نقشه اطراف حرم حضرت معصومه قم دیده می شود؟

نقشه اطراف حرم حضرت معصومه نشان می دهد امامزاده احمد بن اسحاق از دیگر مکان های مذهبی قم است که در میدان کهنه قرار گرفته و از نواده های موسی بن جعفر به شمار می رود. جالب توجه اینجا است که امامزاده احمد بن اسحاق به یکی دیگر از امامزاده های قم هم نزدیک می باشد. امامزاده شاه حمزه (ع) از دیگر امامزاده های نزدیک به حرم حضرت فاطمه معصومه است که نسب ایشان هم به امام موسی کاظم می رسد.

تصاویر هوایی قم در تعطیلات نوروز
تصاویر هوایی حرم حضرت معصومه قم در تعطیلات نوروز

زمانی که نقشه اطراف حرم حضرت معصومه را در گوگل مپ یا گوگل ارس باز کنید، مشاهده خواهید کرد که مسجد جامع قم، نیز به این مکان مقدس قم هم نزدیک می باشد. بیت النور، حمام گذر عشقعلی و ... از دیگر مکان های نشان داده در گوگل مپ هستند که در پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت می باشند.
 مدرسه فیضیه قم، مجتمع تجاری الغدیر و پاساژ کویتی ها، رستوران لاله و دیگر رستوران های قم از جمله مکان هایی هستند که در نقشه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه مشاهده خواهید نمود. به هر حال نقشه قم بهترین راهنمای مسافر قم است که بیشترین کمک را به مسافر و زائر خواهد کرد تا به مکان های مورد نظر خود دسترسی آسانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید :
منابع :